Gå til innhold

UNmountable bootvolume


Anbefalte innlegg

etter jeg hadde vært hos en kamerat med diskene mine(han skulle ha noe stæsj) funka ikke windows lenger. bluescreen UNMOUNTABLE BOOTVOLUME. dvs. jeg kom inn i sikkermodus, men det var alt. prøvde alle slags gjennoprettinger som fantes. så tenkte jeg" samma f, jeg legger inn windows på nytt, er på tide allikevel" så jeg formaterte C og skulle legge inn. så får jeg en feilmelding om at jeg ikke kan kopiere en viss fil, så jeg dreit i den. så hadde jeg installert, og maskinen skulle restartes for å gå gjennom de siste instillingene, da kom den samma bluescreenen opp. prøvde 2-3 ganger til, med samme resultat. da tenkte jeg at jeg skulle installere på min maxtor 200 gigger, men da fikk jeg feilmeldingen C var ugyldig formatert. da måtte jeg formatere den om til ntfs, og så skulle jeg legge inn windows igjen på F. fikk samme bluescreen. jeg blei litt sta, og formaterte C og F (stasjon D er en annen partisjon fra min 120 gig western) om til ntfs, resetet bios, og skulle legge inn xp på D. samme ******* bluescreen. har prøvd med en disk som ikke er min, og dette funker helt fint. finner de andre diskene oxo, bare at dem ikke er formatert. (ikke D seff, for den har jeg ikke gjort noe med enda, siden jeg har en del shit der og med xp på en annen disk ble denne partisjonen funnet helt fint)

 

 

Oppsummering

 

windows fungerer ikke på noen av stasjonene.

 

windows fungerer med en annen disk som ikke har vært koblet til min pc før.

 

i starten kom jeg bare inn i sikkermodus, men uansett hva jeg prøvde av gjennoppretting, kom jeg ikke inn i windows på vanlig måte.

 

det var en fil jeg ikke kunne kopiere fra plata, men problemet er likt nå som før jeg prøvde å installere på nytt. brukte ikke denne cd-platen forrige gang.

 

de blir oppgitt som "ikke formaterte" men jeg finner dem allikevel i "min datamaskin". da skal de vel bare komme opp i "diskbehandling"?

 

 

Spørsmål

 

burde jeg få tak på en annen xp cd?

 

burde jeg levere diskene min for nærmere sjekk hos en spesialist? (helst ikke, siden dette koster penger?)

 

hva kan ha ført til slike problemer?

 

hvorfor vil de ikke bli ntfs når de formateres gjennom xp boot disk?

 

kan jeg eventuellt formatere diskene og legge inn xp på en annen maskin? for å "lure" maskinen til å tro at det skjer det samme som når han som var hos meg med diskene sine?

 

 

Godt Nyttår!

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...