Jump to content
Sign in to follow this  
Zia

Hva bør jeg ligge på i timen som butikkmedarbeider?

Recommended Posts

Hva slags jobberfaring er relevant utenom direkte jobb i butikk? Jeg er også tilkallingsvikar hos Coop nå, og får lønnstrinn 3.  Jeg har mye erfaring fra kundebehandling via jobb som serviør / bartender tidligere.  Tells ikke dette som gyldig erfaring?  Jeg har også en bachelor og fordypning i organisasjon og ledelse. Jeg har også annen jobberfaring, men da innen helt andre type jobber.

Zia skrev (36 minutter siden):

Hva slags jobberfaring er relevant utenom direkte jobb i butikk? 

Det er eit forhandlingsspørsmål. Det som er kravet etter overenskomsten er at det er praksis frå tilsvarande stilling. Det er nok ingen automatikk i at jobben som servitør/bartender er å rekne som tilsvarande butikkmedarbeidarstillinga du har i dag, men det kjem nok også litt ann på kva eksakte arbeidsoppgåver du har hatt om den erfaringa er overførbar eller ikkje.
Dersom det oppstår ueinigheit om kva som er rett ansiennitet så må det avklarast med hovedsamanslutningane som i andre arbeidskonflikter.

Ettersom det er lønnsansiennitet oftast er lokalt forhandla om så bør du oppgi alt du har av erfaring, mykje erfaring frå ein urelatert jobb kan i enkelte tilfeller også gi litt uttelling.

Splittet ut ifra eldre tråd.
Yilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Edited by Uderzo