Gå til innhold

NEC ND-2500 VS Plextor PX-708A


Anbefalte innlegg

Vurderer å Kjøpe meg ny dvd-brenner !!! og da har valget falt på Nec eller Plextor, har fra før Nec 1100 som har vært 100%, har lest at en del har hatt problemer med Nec-1300 og media :wallbash:
Derfor lurte jeg på om noen har kjøpt seg den nye Nec-2500 og hvordan denne fungerer ??? Den er jo en del halvlitere billigere :thumbup: enn plextor.

:xmas: GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE :fun:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venter ennå på å få min :( (til 1245,-)

Men jeg har lest en del om folk som bruker den.

Brennetid på 8X (full 4.38Gb/4.7Gb plate):

Plextor: 7 min 40s.
NEC: 9 min 45s

Dvs ca 2 min tregere enn plextoren.....

+ plextoren er jo raskere på CD-R/CD-RW.

Men NEC brenneren brenner også DVD-R på 8X - det gjør ikke plextoren.

Mitsubishi(f.eks verbatim) og Taiyo Yuden (f.eks 4X TDK DVD-R) 4X DVD-R og DVD+R plater funker på 8X.

Spørsmålet er hvor bra brennekvaliteten på NEC brenneren er og hvor bra mediestøtte den har........
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk netopp min. Bestillte på ww.hwb.no i svart for 1295, men nå tror jeg prisen har steget, Var nok feilpriset for den hvite kostet 1450. :D Har testet litt. Har verbatim i DVD+R og DVD-R. DVD+R platene er 4X Det fingerer fint, men så langt har jeg ikke fått til og brenne på DVD-R platene. Den henger jeg nesten med en gang slik at platene blir ødelagt. Så det hadde kommet ny Firmware så i morgen skal jeg prøve med en nyere versjon av nero på firmware 1.06 Håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Fikk netopp min. Bestillte på ww.hwb.no i svart for 1295, men nå tror jeg prisen har steget, Var nok feilpriset for den hvite kostet 1450. :D Har testet litt. Har verbatim i DVD+R og DVD-R. DVD+R platene er 4X Det fingerer fint, men så langt har jeg ikke fått til og brenne på DVD-R platene. Den henger jeg nesten med en gang slik at platene blir ødelagt. Så det hadde kommet ny Firmware så i morgen skal jeg prøve med en nyere versjon av nero på firmware 1.06 Håper det hjelper.

Hvor er verbatimplatene dine produserte?

 

NEC'en virker kongebra med verbatim som er "Made in Singapore" (dette er ekte Verbatim plater).

 

Made in India og Made in taiwan er langt fra så bra......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...