Gå til innhold

Søking med magnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pliscin skrev (6 timer siden):

Hvilken type magnet bør jeg bruke

Se etter neodym-magneter, eks. denne fra Clas Ohlson. Pass på å legge den eks i en frysepose så det blir enklere å fjerne metall som den drar til seg. Men, med en diameter på 40mm så blir det fort en drittjobb on du skal gå over mange kvadratmeter. Ikke får du med eks. skruer av messing, lettmetall etc. heller.

Kanskje bedre å spørre en venn med metallsøker eller oppsøke Facebook-grupper i din region og spørre der.

Lenke til kommentar
SeaLion skrev (På 13.7.2020 den 12.41):

Jeg prøvde trikset med en magnet for å finne en mutter da jeg skrudde bil utendørs i studiedagene. Det viste seg at singelen på gårdsplassen var magnetisk (inneholdt nok magnetitt). ?

Uflaks?. Jeg prøvde med en magnet nå, og fant 6 spikre på første forsøk. Vanskelig å se dem i grusen, så trikset funker bra her. Fristet med en metallsøker også, men følte det ble litt overkill på en liten oppkjørsel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...