Gå til innhold

Komplett driiter seg ut for 2'ndre gang!!!!!


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-03-07 23:42, pgressum skrev:

Vil bare skyte inn en ting her jeg også...


Viktig å skille på Komplett.no og de fysiske butikkene. Personlig har jeg hatt en _del_ problemer med en av de fysiske butikkene, men når jeg har bestilt på web har jeg aldri hatt noen problemer.


Videre er den saken i ComputerWorld basert på et salg i en av de fysiske butikken og ikke på web.


Min slutning er i alle fall:


Web er billigere enn butikk hos komplett og web er til tider mye mer seriøst slik jeg ser det.


 

---------------------------------

 

nei nå får du gi deg her... det er nettop web som er problemet fordi dersom du får problemer har du valget mellom å enten:

 

1. Maile noen ignorante regelryttere på supportavdelingen.

 

2. Ringe de samme kjøtthuene (i arbeidstid!) og aldri komme fram.

 

3. Sende tilbake og be.

 

4. Ringe Espen Lie (noen som har prøvd evt. kan tenke seg? :razz:)

 

HVIS du kommer fram, må du vente inn i h*lsikke lenge på retur. Hvis du er heldig 3 uker... ENE VEIEN (så må den tilbake).

 

DESSUTEN. Har lagt merke til at når for en gang skyld disse "komplett_er_best" folka har fått noe igjen på retur en gang på opplagte feil, er de helt i hundre og overser oss somm har hattt litt mer "eksotiske" problemer som idioter nesten.

 

Virker som webshop er som religion for enkelte her inne... ikke helt bra det der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-26 11:59, thorhansen skrev:

Quote:


On 2002-03-26 11:10, cooltech skrev:

Quote:



Jeg kjøpte et hovedkort hvis IDE kontroller ga opp etter ca. 6 måneder. De hadde ikke lignende hovedkort på lager så jeg fikk et dyrere hovedkort i bytte, uten tillegg i prisen. DET kaller jeg god service.



 

Hørt om kjøpsloven, reklamasjon og garanti? Dette er ikke service, men noe du faktisk har krav på.

 

Kan ikke huske å ha lest noe om at man har krav på dyrere produkter jf. kjøpsloven. Hvilken paragraf er dette?

 

...................

 

tror du virkelig de hadde gitt deg det vhsi de hadde samme vare på lager? tror du virkelig det?

Lenke til kommentar

Har brukt Komplett i Møllergata i lengre tid og er enig i at det ofte er laaang kø.

 

Mye av kø-problematikken er jo på grunn av uvitende kunder som ikke har peiling og spør og graver om de mest elementære ting, noe som selvfølgelig er irriterende for oss 'semi-proffer' som vet akkurat hva vi skal ha og bare skal innom for å kjøpe det.

 

Er ellers veldig godt fornøyd med Komplett - har handlet litt på nett men mest i Møllergata (og et par ganger på Stovner).

 

Alt i alt har jeg kjøpt tilnærmet 2 komplette PC'er til privat bruk (hovedkort / skjerm / CPU / Minne / HD osv.) og en håndfull harddisker + noen nettverkskort til firmaet jeg jobber i.

 

Har hatt to problemprodukter:

 

- En harddisk som tok kvelden etter en drøy måned (tror jeg grilla den - var ihvertfall svinvarmt inni det litt for trange kabinettet mitt (har bytta til Chieftec Dragon med masse vifter nå :smile:)

 

- Et Sblive lydkort som ikke virket på den ene bak-kanalen.

 

Var innom butikken etter hvert av disse problemene og fikk (etter den obligatoriske køståinga) byttet produktene der og da uten noe kluss. Fikk forøvrig en 40GB ATA100 harddisk istedet for den defekte 30GB ATA66 disken jeg hadde med da de ikke lenger hadde det samme produktet inne.

 

Kort sagt: Godt fornøyd med Komplett!

Lenke til kommentar

Var innom Komplett standen i på TG igår, der blei jeg anbefalt å kjøpe Athlon XP når jeg spurte om prisen på en Northwood.

 

Videre kom kundebehandleren med påstanden at XP var lettere å klokke en NW.

 

Smilte litt for meg selv men hva de vet om produkter bryr ikke det meg egentlig bare de leverer varene uten noe kluss..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:


Den 2002-03-24 21:19, Afseth skrev:

Quote:


On 2002-03-24 18:28, tacomodo skrev:

Aaaaahahah! Mer fanatisk Komplett tilhenger blir man ikke, Afseth. Lenge etter thread'n er død så følger du etter meg og skal kverulere. Hahahah

Bare så du vet det, jeg har laget en thread til hvor jeg spør om noe ang. huber og switcher, du kan sikkert lage litt kvalm der og hvis du forter deg :wink:


 

 

Som jeg har sagt tidligere, du er ufattelig barnslig. Skjønner ikke hva som er så morsomt med å rakke ned på oss selv om vi har fått god service fra Komplett. Skriver det bare fordi Komplett fortjener å få ros fra fornøyde kunder like mye som de fortjener å få ris fra misfornøyde kunder. Er du ikke enig i det er det noe alvorlig galt oppe i hodet ditt.

 

Og det er ikke lenge etter tråden er død, siste innlegg før mitt var 22.3, litt over ett døgn før jeg skrev mitt innlegg.

 

Ja, jeg skal sjekke den nye tråden din. Kanskje jeg kan hjelpe deg (jeg tror du trenger hjelp på andre områder også). Også ett spørsmål til... hvor gammel er du?

 

Der er du også i denne tråden, forguder Kopmlett.

Jeg ber om at alle sjekker alle kommentarene til Afseth på SØK siden.

du sitter og slenger dritt til ALLE som har noe negativt å si om Komplett.

 

Hva f*** er det med deg og Komplett??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-03-08 00:54, Skrue skrev:

Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg må være usedvanlig heldig?

Har handlet med Komplett i over tre år, både i butikk og på web. Og har forlengst passért et tresifret beløp i varekjøp.

Og tro meg når jeg sier:

Jeg har alltid fått de varene jeg har bestilt. To-tre ganger har jeg fått defekte komponenter, men retur / erstatning har aldri vært noe problem. Dette har gått raskt og greit, enten det har vært via butikk eller postordre.

Servicen i butikken jeg bruker, (K.D.Stovner) har alltid vært svært god, og jeg opplever folket bak disken som profesjonelle og kundeorienterte.


Som IT-ansvarlig har jeg etterhvert valgt å bruke Komplett som en leverandør i bedriften jeg er ansatt i, ikke minst pga. god service og god oppfølging.

Jeg opplever ikke alt for ofte at leverandører (jeg bruker mange, i andre sammenheng!) ringer opp og sier at de bestilte varene har ankommet, men gutta på Stovner gjør faktisk det!


Uten dermed å slå beina under de som i mange tilfelle har opplevd det motsatte, selvsagt finnes det mange eksempler på negative hendelser også!

Med en slik kundemasse og en slik omsetning som Komplett representerer, må det nødvendigvis oppstå

en og annen klanderverdig situasjon, dessverre.

Tillike får enkelte ting spalteplass i et og annet bransjeblad også, fortjent nok.

"Skal man lage omelett, så må man knuse egg"! Av og til finner man et råttent et, men da ligger det jo allerede i panna!


Har sett omtaler her i tråden som beskriver virksomheten som "upålitelig og useriøs, styrt av halv kriminelle personer".

En velfundert uttalelse? Neppe. Men om vedkommende representerer det brede lag av kunder, tror jeg sant og si at Komplett har litt å stri med!


Så får jeg heller finne meg i å bli kategorisert som "Pro-Komplett", men skammer meg slett ikke over det!


Som et lite avsluttende apropos: Vi fikk problemer med en skriver fra en av markedslederne like før jul, 2001. Etter fire ukers venting, kom den omsider i retur. Uten blekkpatroner, dessuten manglet et vitalt deksel, noe som gjorde skriveren ubrukelig. Ved henvendelse til importøren, ble det lovet at delene omgående skulle ettersendes, i midten av januar. Ingenting kom. Ved nok en henvendelse tidlig i februar, ble det bedyret at delene skulle sendes i løpet av inneværende uke. Tro det eller ei, men skriveren står fortsatt ubrukelig, delen(e) mangler fortsatt!!

Fra et konsern som omsetter det mangedobbelte av hva Komplett noengang kommer til å klare.....






 

Like "Skrue" som vanlig formoder jeg :grin:. Forresten så har jeg bestilt ett nytt Sound Blaster Audigy fra komplett.no. De pakket og sendte den på 1 dag... Har misstanke om at jeg får den i morgen. Får håpe på noen Northwooder på avveie :grin:!

 

_________________

Northwood 2.26 @ 3.145 185FSB...

...sponsored by :lol: :

corsair.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-08-06 11:21 ]

Lenke til kommentar

En kompis av meg kjøte en ny maskin derifra i deler, men fikk til sin store overaskelse raskere cpu + den han hadde bestlt, samt 3gb med rdram og 2gb med ddr ram, 2 hovedkort (en med rd og en med ddr) samt 5 stk av den nye matroxen og 4 120gb ibm disker, og han betalte for en amd 2200+ og 512 mb ddr og en gf4 mx460 .. syns komplett er greie jeg ... :wink:

 

Har selv fått litt mer enn det jeg har betalt fot et par ganger, men ikke av denna skalaen her...

 

er da snakk om 3-4 50pk cdr (bestilte en) og så fikk jeg voodoo 5 5500 kort en gang i tida da det var nytt & hett gratis av de.. (aner ikke hvorfor)

Lenke til kommentar

At så mange får brukte/defekte varer når de bestiller, finner jeg litt merkelig.

 

Komplett er egentlig ikke noe annet enn en boksflytter, som henter varer fra produsenter og sender dem videre til kundene.

 

Feilprosenten fra de fleste, større produsenter ligger på mellom 0,1 og 1,5 %. At folk påstår de har fått 50% brukt/DOA-varer tyder på en av to ting:

 

1) Folk er uforsiktige/ukompetente og ødelegger varer selv.

 

eller mest sannsynlig:

 

2) Komplett gjør dette med vitende vilje. Et slikt apparat som dirigerer bruktvarer over i vanlig salg igjen nekter jeg å tro er tilfeldig. I såfall serverer de øl på lagrene til Komplett.

 

Jeg antar at marginene til Komplett ligger rimelig lavt, så de gjør det de kan for å forminske tapene. For hver kunde som "godtar" en B-vare, sparer de noen kroner.

Dvs. jeg vet marginene til Komplett, da jeg har tilgang til kostprisene deres. De har ikke mye å gå på, så forstår dem på sett og vis.

 

Prosedyren med retur/garanti/krediteringer/reklamasjoner er noe av det mest kostbare i en sånn bedrift.

 

 

Når det er sagt, er det verdt å påpeke at det er ikke Komplett som gir garanti på produktene. Det er det produsentene som gjør. Dvs. det varierer alt etter hvilken produsent vi snakker om. Jeg er sikker på at Komplett tar på seg mye unødvendig "service" her. Som et eksempel: Hvis en bedrift kjøper en Compaq Ipaq håndholdt fra Komplett, så skal ALLE feil/mangler ved denne meldes til Compaq Support. Komplett har ikke LOV til å behandle denne saken selv. Finnes mange merkelige regler alt etter hvilken vare det er.

 

Kjøpsloven kommer jo inn også, men den er veldig forskjellig fra om det er privatperson eller bedrift som kjøper.

 

At dem derimot leverer ut bruktvarer som nye, er absolutt Komplett's sak å rydde opp i.

 

---

 

Og bare for å ha sagt det: De som står i kassa i butikkene har slettes ikke særlig peil. Var i en butikk for å kjøpe en SCSI-kabel, og fyren så ut som et stort spørsmålstegn. Det endte med at han søkte på data'n sin i noen minutter og plukket frem en seriell printerkabel. Ju-hu!!

Lenke til kommentar

Det virker som om noen bruker dette forumet bare til å slenge dritt. Akk for noen ignorante mennesker som lever her i verden. Og ikke minst som alle "vet" ting her inne. Jeg tror nesten dette må være det forumet som har flest "intelligente" mennesker. De vet alt om alle webshoper og ingen av dem tåler å bli tilsnakket. Ja ja lurer på hvor mange som er med i Mensa, siden folk "vet" så mye.

 

Hmmm, håper folk skjønte min ironi så får vi se hvor mange som tar seg nær av dette :wink:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-08-06 13:12, Holmesdale End skrev:

Dvs. jeg vet marginene til Komplett, da jeg har tilgang til kostprisene deres. De har ikke mye å gå på, så forstår dem på sett og vis.


 

Dersom det er Norek du snakker om, tar du feil. Norek er bare 'leverandør'-delen av NorKom. Komplett er 'mannen-i-gata'-delen. dvs, komplett stikker nok av med en større del av kaka enn du tror.. :smile:

Lenke til kommentar

lol elsker aa staa i kø i 40 minutter for a finne ut at de ikke har varen paa lager :sad:

 

dette var komplett møller gata

 

stakk seff bort til buttiken bortenfor (husker ikke navn)

 

jeg gaar in i en liten buttikk

d er varme farger og mye lys :smile:

(komplett saa ut somm et grav kamer i forhold)

 

de hadde ikke gainward gf4 men jeg kjøpte asus gf4

jeg ble i saa godt humør av de kule towerne :S

 

kul buttik stikk innomm

 

hyggelige folk der oxo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg spørte dei rett ut i ein email:

 

Er dere blitt for store?

 

Svar:

Vi er ikke blitt for store men situasjonen er som jeg beskrev i tidliger mail at det har gått noe galt med inføringen av det nye systemet.

 

 

Tidligere mail:

 

 

På grunn av en enorm pågang i disse tider har vi i Komplett.no blitt liggende noe på etterskudd når det gjelder utsendelser av varer.

 

Vi holder også på å bygge ut lageret vårt for å kunne være enda mer effektiv på utsendelser i fremtiden. Kombinasjonen av ombygging og stor handlelyst blandt nordmenn har ført til at vi bruker ca. 1 uke ekstra på å få ut varene.

 

Dine varer ligger i ett køsystem for å bli sendt ut, og våre ansatte jobber på spreng 24 timer i døgnet for å hente inn igjen tiden vi har tapt slik at du som kunde skal få varene dine innen en rimelig tid.

 

Vi beklager forsinkelsen på det dypeste og håper ikke dette skaper problemer for deg. Vi ønsker deg en god høst og takk for at du benytter Komplett.no.

 

*******

 

 

Eg avbestilte heile dritten av dei og kjøpte av flexi-data som har samme utvalget! Orker ikkje sånne typer som er dyppa og hold under i 1 time i sirup!

Lenke til kommentar

husker ikke hvem som skrev dette men.

setter det her .

 

Intel or AMD - who cares?! Nvidia or ATI - who cares?! Windows or Linux - who cares?! It's about the experience. The technology. It's the journey, not the destination. There is no end point. No perfect buy. No perfect company. No perfect chip. Stop looking for your identity in a piece of hardware!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 04:13, skrev Cornel:

Eg spørte dei rett ut i ein email:


Er dere blitt for store?


Svar:

Vi er ikke blitt for store men situasjonen er som jeg beskrev i tidliger mail at det har gått noe galt med inføringen av det nye systemet.



Tidligere mail:



På grunn av en enorm pågang i disse tider har vi i Komplett.no blitt liggende noe på etterskudd når det gjelder utsendelser av varer.


Vi holder også på å bygge ut lageret vårt for å kunne være enda mer effektiv på utsendelser i fremtiden. Kombinasjonen av ombygging og stor handlelyst blandt nordmenn har ført til at vi bruker ca. 1 uke ekstra på å få ut varene.


Dine varer ligger i ett køsystem for å bli sendt ut, og våre ansatte jobber på spreng 24 timer i døgnet for å hente inn igjen tiden vi har tapt slik at du som kunde skal få varene dine innen en rimelig tid.


Vi beklager forsinkelsen på det dypeste og håper ikke dette skaper problemer for deg. Vi ønsker deg en god høst og takk for at du benytter Komplett.no.


*******



Eg avbestilte heile dritten av dei og kjøpte av flexi-data som har samme utvalget! Orker ikkje sånne typer som er dyppa og hold under i 1 time i sirup!


Vel, jeg har også bestillt noe fra komplett.no 2 ganger (senest igår) de siste 14 dagene hvor jeg har fått beskjed om at det tok/kunne ta 2 uker før det ble sendt ut noen varer.

Begge bestillingene dukket derimot opp dagen etter at det var bestillt. :smile:

Mine tidligere erfaringer er gode. Da har de hatt en ekspedisjonstid på 2-3 timer fra bestillingen var sendt. Nå i disse dager så er det vel i mine tilfeller 24 timer, noe som er akseptabelt :wink:

Skjønner jo at folk blir skremt når man får beskjed om at det kan ta 2 uker eller mer før de får varene bare for at dem har et nytt datasystem (eller hva det var). Jeg vurderte å avbestille i begge tilfellene, men ventet til dagen etter bare for å se om det kom noe....

Lenke til kommentar

Er litt overrasket over at det er så få som innser det at det er forskjell på webshop`en og de butikkene du finner i gata.

 

Jeg har en kamerat som bestilte en ny PC fra Komplett.no og han skulle bytte vifte selv (har ikke så mye peil på data) og fikk ikke festet den godt nok. Det som da skjedde var at vifta ikke lå ordentlig nedpå CPU`en og den gikk fise føyka (AMD ja). Så han ringte gamle Komplett på Liertoppen utenfor Drammen (har bytta navn nå) og fikk beskjed om at de ikke kunne ta inn den hos dem pga den var kjøpt på webshop.

 

Jeg og flere andre kamerater har handlet hos både Komplett på Liertoppen og på webshop`en uten problemer.

 

Og til dere som har opplevd at de har møtt "sure/sære" ekpeditører fra Komplett(.no): Har dere noen gang tenkt på hvordan det er å stå der å få kjeft og sure miner fra ufornøyde kunder??

Nei, det har dere ikke. Jeg hadde blitt rimelig irritert selv.

Det samme gjelder når dere sender mail.

 

Vær høflige så blir alt ting så mye greiere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...