Jump to content
Ung Spiller

Kan jeg bestå teoriprøven klasse B?

Recommended Posts

Hei! Neste uke skal jeg ta teoriprøven til bil klasse B. Jeg har lest helt fram til kapittel 3 gjennom appen Teoritentamen. Det er totalt 10 kapitler med  5-9 underkapitler på hvert kapittel. Kan jeg greie å bestå med glans hvis jeg jobber målrettet hele uka? Føler det er syykt mye å lese, men jeg tror kanskje jeg vil greie det om jeg låser med inne på rommet og skur av telefonen.

Er jeg for optimistisk eller er det realistisk å øve 1 uke før teoriprøven? 

Det kommer helt an på hvor mye erfaring du har fra før, og hvor lett du tar ting. 

Er du helt fersk, med null forståelse for trafikk generelt så kan det bli vanskelig 

Det er veldig personavhengig, men med ei full veke med lesing så burde du klare å bestå. 

Ein god del av teorispørsmåla bør du med litt forståing for trafikksikkerheit klare å analysere deg fram til sjølv om du ikkje er heilt sikker på teorien. Stort sett er det alternativet som er tryggast som er rett svar, etterfulgt av det alternativet som gir best trafikkavvikling. 

Annonse

Folk er individuelle når det kommer til pugging, men så lenge du leser strukturert og målrettet og tar kontrollspørsmål, så skal det kunne gå bra. 

Husker Teoritentamen også hadde tester man kunne kjøpe pass på for å øve når jeg leste meg til prøven. De anbefaler jeg også, da mange av de spørsmålene er ganske like de du får på den ordentlige prøven på trafikkstasjonen. Link til testene her: https://teoritentamen.no/teoriproven-for-bil/

Lykke til :)