Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg hjerneskade?


Ole200

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har hjerneskade. Føler meg dårlig i hodet og har et ubehag.

Har vært psykotisk flere ganger. Har lest at man kanskje kan få hjerneskade av det.

Har tatt MR og det viste ikke hjerneskade. Men har likevel vondt i hodet og et ubehag.

Tror dere jeg har hjerneskade?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig MR-scanning taler i hvertfall for at du ikke har strukturelle endringer i hjernevevet. Hodepine kan komme av så mangt, men det er veldig sjelden at det er noe inni selve hjernen som gir hodepine. Stort sett er dette andre faktorer som ikke har med hjernevevet å gjøre. Jeg kan selvfølgelig ikke trekke noen konklusjoner her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Diskusjon.no og dens brukere er ikke leger, og derfor er medisinske spørsmål dermed best konsultert hos en lege. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja som noen allerede har påpekt her så trenger ikke hodepine være knyttet til hodeskade.

Det kan være så mye forskjellig som fører til dette, det kan være en nakkeskade eller en annen muskel skade, det kan være en forgiftning av noe slag, det kan være allergier osv osv.

Og når det er sagt, så hvis det er en "typisk/vanlig" muskelskade som ikke har noen "strukturelle" defekter, så finnes det så vidt jeg vet ingen i helsevesenet som kan hjelpe deg eller diagnosere dette. Maskinene de har klarer bare å finne direkte vevskader, mens folk flest har skader hvor selve vevet og alt er i orden, men muskelen i seg selv er gjerne for stram og for kort som gir smertene.

Så hvis det gjelder musklene så er det i allefall veldig populært med tøying og generell strykertrening, mest vekt på tøying, yoga er veldig populært.

Lenke til kommentar

Helt umulig for oss å svare på. Kanskje MR-scanning ikke var nok. Hvordan er matvanene, søvnvanene, generelle livsvaner? Bruker du rusmidler? Trener du, er du sunn og frisk? Har du vært i noen ulykker?

 

jallajall skrev (På 15.6.2020 den 20.55):

Litt usikker på om diskusjon.no er rette sted for å spørre om du er hjerneskadet ;)

Lol ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...