Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noen tro på Recrea Forte?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg har hårtap, ikke mye og har fått resept på Recrea Forte. Det er et hårprodukt som skal stanse håravfall. Og du skal få håret tilbake. Det må brukes over mange måneder før det angivelig virker. Har folk tro på at dette fungerer? Eller er det bare å la naturen gå sin gang? Jeg er litt skeptisk men er villig til  å prøve. Vært kjekt å vite om noen har erfaringer med dette produktet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 02d7c...2fa

Jeg har gått på det fast i ett års tid, og har fått tilbake hår i vikene. Så vel, her fungerer det.

Det kommer selvsagt an på hvordan hårtap og om hårsekkene er døde eller om det bare er at hårsekkene har stoppet. 

Hudlege kan sjekke dette. Dersom hårsekkene er døde vil ikke Recrea Forte hjelpe. Men dersom de kun har sluttet å fungere pga hormoner, så kan Recrea Forte gi gode resultater. Det gjelder å komme raskt i behandling etter man merker hårtapet.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar

Det er vikene som er problemet her også.  Godt med hår ellers. Vet ikke om hårsekkene er døde. Så jeg får bare holde på en stund. Flott at det fungerer. Da er det litt merkelig at ikke flere prøver dette. Får gi det en sjanse. Men håret blir vel klissete? Eller går det bra? Kan jeg spraye i hånda og så gni det inn? 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar

Studier har vist at virkestoffet i Recrea forte (Minoksidil) har signifikant effekt på hårvekst. Om hårveksten er kosmetisk tilfredsstillende er fortsatt uavklart og anslås å kun være hos en mindre prosentandel av de som bruker produktet. Det viktigste når man bruker dette, er å følge bruksanvisning til punkt og prikke. Dersom man ikke smører dette på de eksakte tider hver dag, vil man i høy grad oppleve at produktet ikke har effekt. Er man flink til å smøre på fastsatte tider og lengre perioder, er sjansen størst for at man lykkes det dette. 

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa
jae-ols skrev (1 time siden):

ser at brukere er fornøyd med produktet. Så jeg får vel holde på. Men det er litt klissete, særlig med den ene applikatoren. Det renner ned i øynene, og det er vel ikke bra. Hvor lang tid tar det før man ser ny hårvekst? 

Bare klissete når man sprayer det på, blir tørt og fint etterpå hos meg.

Jeg vasker hendene, så sprayer jeg bare direkte i hodebunnen, og bruker hendene til å gni det inn. Man skal egentlig bruke silikonfri sjampoo ved siden av, slik at man ikke tetter porene i hodebunnen.

Måtte vel holde på i 3-4 mnd før jeg merket noe, og da var det kun tynne vellushår jeg fikk. Men etter ett års tid så jeg markant forbedreing. Vikene er ikke helt borte enda, men hårfestet har gått sakte nedover. Hårfestet var også ganske tynt foran hos meg, så hårveksten har også blitt tettere hos meg.

Er nok mange som ikke prøver det fordi det er dyrt, også er man ikke garantert effekt. Er som et lotteri, noen har veldig god effekt med virkestoffet som er minoxidil, men hos andre har det null effekt. Er du redd for å kaste bort penger kan det være lurt å gå til hudlege som kan sjekke om du fremdeles har hårsekker igjen, fordi recrea forte stimulerer kun hårsekkene til å produsere. Recrea forte lager ikke nye hårsekker. Derfor har ikke dette medikamentet god effekt på alle. Man må starte behandlingen før hårsekkene dør, noe de gjør dersom de ikke blir stimulert til hårvekst over lengre tid. Hårsekkene dør med andre ord når man har vært skallet over lengre tid. Det er derfor også viktig å være konsekvent og gå på dette fast dersom man skal beholde veksten. 

Recrea forte er absolutt verdt pengene når det funker, men er som sagt kjipt i de tilfellene det ikke har effekt.

Viktig å ikke få det inn i øynene. Står i pakkningsvedlegget at man ikke må få det inn i noen slimhinner. Det vil si øyne, munn, ører osv. 

Uansett, ønsker deg lykke til, og håper det funker for deg :)  

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa skrev (1 time siden):

Bare klissete når man sprayer det på, blir tørt og fint etterpå hos meg.

Jeg vasker hendene, så sprayer jeg bare direkte i hodebunnen, og bruker hendene til å gni det inn. Man skal egentlig bruke silikonfri sjampoo ved siden av, slik at man ikke tetter porene i hodebunnen.

Måtte vel holde på i 3-4 mnd før jeg merket noe, og da var det kun tynne vellushår jeg fikk. Men etter ett års tid så jeg markant forbedreing. Vikene er ikke helt borte enda, men hårfestet har gått sakte nedover. Hårfestet var også ganske tynt foran hos meg, så hårveksten har også blitt tettere hos meg.

Er nok mange som ikke prøver det fordi det er dyrt, også er man ikke garantert effekt. Er som et lotteri, noen har veldig god effekt med virkestoffet som er minoxidil, men hos andre har det null effekt. Er du redd for å kaste bort penger kan det være lurt å gå til hudlege som kan sjekke om du fremdeles har hårsekker igjen, fordi recrea forte stimulerer kun hårsekkene til å produsere. Recrea forte lager ikke nye hårsekker. Derfor har ikke dette medikamentet god effekt på alle. Man må starte behandlingen før hårsekkene dør, noe de gjør dersom de ikke blir stimulert til hårvekst over lengre tid. Hårsekkene dør med andre ord når man har vært skallet over lengre tid. Det er derfor også viktig å være konsekvent og gå på dette fast dersom man skal beholde veksten. 

Recrea forte er absolutt verdt pengene når det funker, men er som sagt kjipt i de tilfellene det ikke har effekt.

Viktig å ikke få det inn i øynene. Står i pakkningsvedlegget at man ikke må få det inn i noen slimhinner. Det vil si øyne, munn, ører osv. 

Uansett, ønsker deg lykke til, og håper det funker for deg :)  

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Enig i at det er veldig dyrt, så dette vil koste flesk. Spørs hvor lenge en boks virker. Koster jo over 300 kroner, så det vil svi. Jeg sprayer også i hodebunnen. Det renner litt. 

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa
jae-ols skrev (14 minutter siden):

Enig i at det er veldig dyrt, så dette vil koste flesk. Spørs hvor lenge en boks virker. Koster jo over 300 kroner, så det vil svi. Jeg sprayer også i hodebunnen. Det renner litt. 

Kommer an på hvor mye hår du har, jeg bruker som regel en annhver mnd. Så ikke altfor gærn.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa
jae-ols skrev (5 minutter siden):

Da blir det ca. 1200 i året, kan det stemme? 

Halvåret, blir vel litt over 2000 i året, pluss silikonfri shampoo som koster litt. 

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa
jae-ols skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg det er verd det. Finnes det silikonfri sjampo på butikken? 

De selger det på apoteket, samme merke som recrea forte. Koster en sånn 100 kroner.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa

Fåes kun reseptfritt i Norge, og siden det er et kosmetisk produkt kan man heller ikke få dekt blå-resept unntak fra helfo. Så her må man betale alt selv av egen lomme.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...