Gå til innhold

Dynamic Range i musikk


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Mr_Spock skrev (14 minutter siden):

Jeg har jo handlet Fear Inoculum selv på HDTracks - og kan fint lytte til den - skulle ønske den var lavere innspilt - men den funker. Kan ikke huske at jeg har skrevet at jeg ikke kan lytte til den?

Men det er kanskje ikke så nøye å holde seg til det som egentlig er skrevet?

Tror selv at det var meg som annonserte at albumet vant DR Day også her inne?

Har selv en del album av Tool på cd - noen funker - noen funker ikke - og det har jeg skrevet om her inne. Jeg har klaget på de som ikke låter bra og skrevet positivt om de som låter bra.

Kan ikke si at jeg helt kjenner meg igjen her?

Nei det er lenge siden, så jeg sa jo ikke bestemt hvem som nevnte det, eller om det var i det hele tatt her. Men jeg husker bestemt at det var loudness kritikk. Også vant den ca halvår eller noe etter Loudnesswars? Pris for årets beste DR.

Er mulig dette også, at Marbles har litt rett, at alt har middels DR idag, slik at en middels god DR med litt ekstra vinner årets pris?

Jeg synes helt klart at skiver burde få bedre DR, det trengs noe for å motivere til kjøp av fysiske medier.

Jeg er nok mer påvirket av miksen, mener å huske The Smiths hadde bra Dr, jeg synes det høres ut som en skranglekasse, med dårlig plasserte mics. Da synes jeg Radiohead er mye mer Hifi feks Street Spirit eller Paranoid Android.

Må ikke kjøre oss helt fast på loudness. Hele pakka er viktig, og det vil si miksing, musikere etc.

Og Tool-Fear inocolum  er en sykt rå mikset skive, burde få premie for beste miks også...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (19 minutter siden):

Jeg synes helt klart at skiver burde få bedre DR, det trengs noe for å motivere til kjøp av fysiske medier.

 

Jepp, slik er det, du får fortsette å holde fakkelen høyt med dette viktige emnet, jeg er ferdig her inne i denne delen av forumet. Kjør på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...