Gå til innhold

1 Gb ddr400 ram eller 2 Gb ddr333 ram


daydreamer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått et lite dilemma, jeg har 2x 512 ddr400 2.5lat brikker i pcen min nå. Men så kom jeg over 2x 512 ddr333 2.5 brikker. Hva ville Dere ha gjort kjørt med mye ram som er litt tregere. (For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram.

 

Se signatur for hk og resten av Hardware

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har fått et lite dilemma, jeg har 2x 512 ddr400 2.5lat brikker i pcen min nå. Men så kom jeg over 2x 512 ddr333 2.5 brikker. Hva ville Dere ha gjort kjørt med mye ram som er litt tregere. (For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram.

 

Se signatur for hk og resten av Hardware

Det vil ikke gå bra, da prosessoren kjører på 200mhz. Da må du klokke ned cpu, HVIS du skal bruke ddr333

Lenke til kommentar
Hei prøver 333 brikkene i nå og prossessoren går på 2,8 Ghz, det ikke ustabilt heller så har det da egentlig noe å si????

du får hive i all rammen da, boote opp og kjøre "memtest 86" en stund.

så må du teste stabiliteten i windows ved å stresse rammen litt, og så

benchmarke for å se om du taper noe på å kjøre to forskjellige typer minne.

om alt er ok, så er det vel bare å gå for det. så spørs det vel bare om du

egentlig trenger 2 Gb ram. og om du kanskje heller skulle brukt pengene på

noe annet..

Lenke til kommentar

Jeg får teste litt frem og tilbake og så kan jeggi litt tilbakemelding på hva jeg synes funker best, jeg har nå en gang disse brikkene så enten må jeg bruke dem eller så får jeg selge dem og kjøpe 2x 400ddr brikker i samme merke som jeg har fra før. Jeg bruker mye Adobe Premiere Pro til redigering av DV film som jeg senere omkoder og brenner ut på dvd, så det krever litt minne.

Lenke til kommentar
(For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram.

 

Hvis du skal kjøre FSB = minnefrekvens, så ja, da følger FSB frekvensen til den tregeste. Da vil også CPU-frekvensen synke.

 

Men du har mulighet til å stille FSB og minne asynkront. Dvs at minnet og FSB går på forskjellige frekvenser. Dette vil naturligvis også ha en effekt på ytelsen. Tipper et sted mellom 10 - 20% som følge av lavere frekvens på minnet og asynkron, hvis du ikke bruker mer enn 1GB minne (for da vil jo den siste GB ikke ha noe å si )

 

Om du bruker MER enn 1GB minne, f.eks til Photoshop, database-server osv osv, da vil du faktisk kunne merke en økning i ytelsen pga at maskinen ikke trenger å bruker harddisken så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...