Gå til innhold

Drivkraft Norge: – Alle teknologier burde likebehandles


Anbefalte innlegg

Sturle S skrev (10 timer siden):

Avgifter vert ikkje sett etter bilmerke og modell, men etter eigenskapar ved bilen.  Til dømes vekt og drivstofforbruk.  Sovidt eg veit har Elbilforeningen aldri gått ut med krav om at ein spesiell ladehybrid av eit spesifikt merke eller modell skal ha særskilt avgiftslette.  Det ville vere fullstendig useriøst.  Det trur eg du forstår når du vert vaksen.  Elbilforeningen dei har jobba mykje for å få ned avgiftene på ladbare hybridar generelt, og opp kvaliteten på dei:

Grunnen til at jeg stilte det retoriske spørsmålet er at Elbilforeningens såkalte støtte til ladehybrider er et rent spill for galleriet. De er aldri for ladehybrider som faktisk er å få kjøpt.


Når ladehybrider hadde 30km el-rekkevidde så var ikke det nok. Fradraget skulle fjernes om det ikke var minst 50 km. Noe som omtrent ikke fantes på markedet.


Nå som flere og flere kommer med 50 km elrekkevidde så er det plutselig alt for lite. Nå er forslaget at vektfradraget kun skal gjelde for minst 100 km rekkevidde. Jeg er sikker på at om det på magisk vis kom en haug slike ladehybrider på markedet i morgen så ville Bu allerede på mandag ha klart et forslag om at grensen burde være 150 eller 200 km.


Det koster veldig lite å være for biler som ikke eksisterer, men om man hele tiden vil straffe ladehybrider som faktisk produseres så er man for alle praktiske formål mot ladehybrider. Og om det ikke skulle være nok så har folk som har kjøpt ladehybrid og kjørt elektrisk i hverdagen fått høre av Bu at de jukser og lurer systemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, uname -l said:

Grunnen til at jeg stilte det retoriske spørsmålet er at Elbilforeningens såkalte støtte til ladehybrider er et rent spill for galleriet. De er aldri for ladehybrider som faktisk er å få kjøpt.

Dei er aldri for spesifikke elbilar som er å få kjøpt heller.  Dei fremjar ein teknologi, ikkje spesielle bilmerke.

33 minutes ago, uname -l said:


Når ladehybrider hadde 30km el-rekkevidde så var ikke det nok. Fradraget skulle fjernes om det ikke var minst 50 km. Noe som omtrent ikke fantes på markedet.

Fordi på den tida sette bilprodusentane inn eit bittelite batteri som var spesialtilpassa for å redusere NEDC-utsleppa mest mogeleg.  Dei var ikkje ladbare hybridar i praktisk bruk, det var berre ein måte å få ned avgiftene på.  Slikt juks er ingen tent med.

33 minutes ago, uname -l said:

Nå som flere og flere kommer med 50 km elrekkevidde så er det plutselig alt for lite. Nå er forslaget at vektfradraget kun skal gjelde for minst 100 km rekkevidde. Jeg er sikker på at om det på magisk vis kom en haug slike ladehybrider på markedet i morgen så ville Bu allerede på mandag ha klart et forslag om at grensen burde være 150 eller 200 km.


Det koster veldig lite å være for biler som ikke eksisterer, men om man hele tiden vil straffe ladehybrider som faktisk produseres så er man for alle praktiske formål mot ladehybrider. Og om det ikke skulle være nok så har folk som har kjøpt ladehybrid og kjørt elektrisk i hverdagen fått høre av Bu at de jukser og lurer systemet. 

Det er ikkje Elbilforeningen sin feil at bilprodusentane ikkje vil lage ladebybridar som faktisk kan fungere som elbilar i dagleg bruk.  Vi kunne aldri køyrt ein dag utan å bruke eksosmotoren med ein ladehybrid med berre 50 km rekkjevidde.  Då er poenget vekke.  Eg tykkjer det er rart at ikkje bilprodusentane vil lage brukbare ladehybridar.  I staden tilpassar dei seg for å redusere avgiftene mest mogeleg gjennom å optimalisere for testprogram og avgiftsreglar.  Det einaste fornuftige å gjere då er å endre avgiftsreglane slik at dei ladehybridane som slepp gjennom er nokon lunde fornuftige.  Kor nyttig ville ein elbil med 50 km rekkjevidde vere for deg?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (10 minutter siden):

Dei er aldri for spesifikke elbilar som er å få kjøpt heller.  Dei fremjar ein teknologi, ikkje spesielle bilmerke.

De er alltid mot den teknologien som eksisterer for ladehybrider. For å bruke litt teskje. Om noen proklamerer at de er kjempefor elbiler, men ikke vil gi noen fordeler før de er kjemisk frie for kobolt og litium, så ville du sannsynligvis konkludert med at den støtten ikke var reell.

Sturle S skrev (13 minutter siden):

Kor nyttig ville ein elbil med 50 km rekkjevidde vere for deg?

50 km ville dekket mesteparten av min dagligkjøring, men for unntakene og langtur så ville jeg hatt en forbrenningsmotor. Poenget var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, uname -l said:

De er alltid mot den teknologien som eksisterer for ladehybrider. For å bruke litt teskje. Om noen proklamerer at de er kjempefor elbiler, men ikke vil gi noen fordeler før de er kjemisk frie for kobolt og litium, så ville du sannsynligvis konkludert med at den støtten ikke var reell.

Det finst ladebybridar med over 100 km elektrisk rekkjevidde.  BMW i3 REx, til dømes.  Det er prov på at teknologien er der, og at det berre står om viljen.  Den viljen let seg berre styre økonomisk. 

 

P.t. går viljen i retning av å lage bilar som får lågast mogeleg avgifter, ikkje ladehybridar som kan fungere som elbilar i kvardagen for dei aller fleste.  BMW i3 REx er tilpassa avgiftssystemet i California.  Eg veit ikkje om dei sel han i Europa lenger, sidan den elektriske rekkjevidda er god nok til at svært få vil bruke ekstra pengar på eksosmotoren.  Viljen vil berre la seg styre av økonomiske incitament.  Då får vi justere dei slik at bilindustrien faktisk brukar den tilgjengeleg teknologien til å lage gode ladehybridar.

Quote

50 km ville dekket mesteparten av min dagligkjøring, men for unntakene og langtur så ville jeg hatt en forbrenningsmotor. Poenget var?

Ingen andre er som deg.  Ein ladehybrid som berre kan fungere som elbil i kvardagen for nokre få er ikkje godt nok, og sjølv for deg er det berre nok for "mesteparten" av daglegkøyringa.

Endret av Sturle S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (6 minutter siden):

Det finst ladebybridar med over 100 km elektrisk rekkjevidde.  BMW i3 REx, til dømes.  Det er prov på at teknologien er der, og at det berre står om viljen.  Den viljen let set berre styre økonomisk. 

Ja, men en samlet bilbransje kan ikke drive å snu på en femøring for frøken Bus stadige innfall hvis eneste hensikt er å straffe ladehybrider som faktisk er å få kjøpt. BMW i3 Rex er ute av produksjon.

Sturle S skrev (6 minutter siden):

Ingen andre er som deg.  Ein ladehybrid som berre kan fungere som elbil i kvardagen for nokre få er ikkje godt nok, og sjølv for deg er det berre nok for "mesteparten" av daglegkøyringa.

Ingen andre er som meg? Jeg bor i en by i likhet med veldig mange andre. Det er du som bor på en eller annen gudsforlatt plass og later som om  resten av Norge også har en halvtimes kjøring til Samvirkelaget.

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, uname -l said:

Ja, men en samlet bilbransje kan ikke drive å snu på en femøring for frøken Bus stadige innfall hvis eneste hensikt er å straffe ladehybrider som faktisk er å få kjøpt. BMW i3 Rex er ute av produksjon.

Din påstand var at teknologien ikkje finst.  Det gjer han, og det har han gjort lenge.  So kvifor skal vi ikkje gje bilindustrien eit incitament til å bruke den eksisterande teknologien?  Før grensa på 50 km kom var BMW i3 REx og Opel Ampera dei einaste tilgjengelege ladehybridane med rekkjevidde over 50 km.  Etter at grensa kom og WLTP øydela for dei teoretisk låge utsleppa etter NEDC-syklusen, har dei aller fleste utvida den elektriske rekkjevidda til rett over 50 km.  Det er ein tydeleg demonstrasjon på at bilprodusentane rettar seg etter avgiftene.  Gjennom avgiftspolitikken får vi det vi ber om.  No ber vi om ladehybridar med 50 km elektrisk rekkjevidde, og får det.  Ber vi om ladehybridar med 100 km rekkjevidde, får vi det på ca den tida det tek frå statsbudsjettet er vedteke til dei nye avgiftene tek til å gjelde.

13 minutes ago, uname -l said:

Ingen andre er som meg? Jeg bor i en by i likhet med veldig mange andre. Det er du som bor på en eller annen gudsforlatt plass og later som om  resten av Norge også har en halvtimes kjøring til Samvirkelaget.

Eg bur òg i by.  Kona har litt over 50 km t/r jobb.  Om vi hadde hatt ein av dei tilgjengelege ladehybridane, og dei faktisk har oppgjeven elektrisk rekkjevidde, ville ho køyrt elektrisk fram til start med kald motor i sentrum i ettermiddagsrushet.  Om vinteren ville det rettnok vorte ein kaldstart lenge før sentrum, sidan mykje av batteriet då har gått med til å varme bilen.  Vi har 60 km til neste by, der bilen òg ville skifta til eksosmotor gjennom sentrum.  Alle er ikkje som oss heller, men min påstand er at dagens ladehybridar har for kort elektrisk rekkjevidde til å kunne fungere som elbil i det daglege for dei fleste.  Bilprodusentane har teknologien som trengst for å lage slike bilar, og dei har gjort det før, men dei gidd ikkje fordi det ikkje finst økonomiske incitament for å gjere det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (24 minutter siden):

Din påstand var at teknologien ikkje finst. 

Nei, det jeg har påstått er at Elbilforeningens krav til avgiftsreduksjon alltid legger seg på et nivå slik at forbrukerne har få eller ingen ladehybrider å velge mellom. Dette har jeg prøvd å få frem nå et halvt dusin ganger, men jeg er sikker på at en kverulant som deg vil unngå å ta poenget nok en gang.

Sturle S skrev (24 minutter siden):

Ber vi om ladehybridar med 100 km rekkjevidde, får vi det på ca den tida det tek frå statsbudsjettet er vedteke til dei nye avgiftene tek til å gjelde.

Du er sikker på at de store bilfabrikantene vil snu seg rundt og og utvikle helt egne ladehybridmodeller for Norge basert på innfall fra en frøken Bu som gjennom ord og handling har vist at Elbilforeningen ønsker ladehybrider dit peppern gror?

Sitat

Alle er ikkje som oss heller, men min påstand er at dagens ladehybridar har for kort elektrisk rekkjevidde til å kunne fungere som elbil i det daglege for dei fleste. 

Vi har hatt denne diskusjonen før og jeg gidder ikke gjenta annet enn å oppsummere at statistisk kjøreatferd, WLTP og resultatet av å aktivisere et par hjerneceller, trumfer dine bygdeanekdoter.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, uname -l said:

Nei, det jeg har påstått er at Elbilforeningens krav til avgiftsreduksjon alltid legger seg på et nivå slik at forbrukerne har få eller ingen ladehybrider å velge mellom. Dette har jeg prøvd å få frem nå et halvt dusin ganger, men jeg er sikker på at en kverulant som deg vil unngå å ta poenget nok en gang.

Eg har registrert den påstanden, og i utgangspunktet har du heilt rett.  Men du overser det faktum at produsentane tilpassar modellane til avgiftene straks det kjem nye reglar.  Før grensa på 50 km vart innført fanst det nesten ingen ladehybridar med minst 50 km elektrisk rekkjevidde.  Kort tid etter at grensa på 50 km vart vedteken, og før avgiftsendringa vart sett i verk, fanst det haugevis.  Kva modellar som finst i dag er difor ikkje relevant.  Dei kjem straks ei endring er vedteken.

 

På same måte kan vi gjere som Kina og krevje minst 250 km rekkjevidde for at ein elbil skal få fritak for avgifter.  Mange vil sikkert syte over at fleire matpakkebilar då får avgifter, men det skjer ikkje i praksis.  I praksis set produsentane inn eit større batteri og/eller gjer andre justeringar slik at rekkjevidda går over grensa på 250 km.  Fleire land vurderer dette.

Just now, uname -l said:

Du er sikker på at de store bilfabrikantene vil snu seg rundt og og utvikle helt egne ladehybridmodeller for Norge basert på innfall fra en frøken Bu som gjennom ord og handling har vist at Elbilforeningen ønsker ladehybrider dit peppern gror?

Dei treng ikkje utvikle heilt eigne modellar til Noreg.  I dei fleste tilfelle vil det vere nok å setje inn eit batteri med større kapasitet.  Då klarer dei seg òg med lettare batteri (pr kWh), sidan dei ikkje må levere like mykje effekt pr kWh kapasitet.  Erfaring syner at dei tilpassar seg veldig fort.  Eit døme er Mitsubishi Outlander, som kom i 2001.  I 2012 kom ein ladehybridversjon med 12 kWh batteri, fordi det var eit økonomisk incitament for å gjere det.  I 2019 vart batteriet auka til 13,8 kWh for å klare rekkjeviddekravet for reduserte avgifter.  Til neste år kjem dei med ein ny modell med rekkjevidde på 100 km i land der dei får avgiftsfordelar av det.  Det er små inkrementelle oppgraderingar av ein 20 år gammal modell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...