Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trang forhud


Fenrisúlfr

Anbefalte innlegg

Har for trang forhud når den er erigert, og strengen (frenulum) blir så stram at jeg er overbevist om at det kun er et tidsspørsmål før den ryker når jeg har sex. Har endelig bestemt meg for å ta opp dette med fastlegen, og etter å ha søkt rundt på dette så vil jeg tro at det beste er å bare fjerne hele forhuden da jeg ikke vil operere nå, og risikere at den blir trang igjen. Jeg vil tro legen kommer til å foreslå å snitte den opp istedet, så spørsmålet mitt da er:

Må jeg gjøre det, eller kan jeg foreslå/"kreve" å heller bli omskjært? Eller er det en mer "take it or leave it" greie? 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel kanskje an på legen/sykehuset. Når jeg kom inn her i Bergen kom legen som skulle operere inn på rommet først for å se hvordan det så ut, og da viste hun meg hva hun måtte ta. Det var øyensynlig ikke nok med et snitt i mitt tilfelle.

Jeg spurte om jeg kunne få nye plager med det som ville være igjen, og hun sa at det var mulig, så da spurte "kan du ta hele?", og det gjorde de. 

Men snakk med dem først. (Ikke fastlegen, men sykehuslegen.) Litt sent etterpå... :)

Edit: Snakk selvsagt med fastlegen først. 

Geir :) 

Endret av tom waits for alice
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, tom waits for alice said:

Kommer vel kanskje an på legen/sykehuset. Når jeg kom inn her i Bergen kom legen som skulle operere inn på rommet først for å se hvordan det så ut, og da viste hun meg hva hun måtte ta. Det var øyensynlig ikke nok med et snitt i mitt tilfelle.

Jeg spurte om jeg kunne få nye plager med det som ville være igjen, og hun sa at det var mulig, så da spurte "kan du ta hele?", og det gjorde de. 

Men snakk med dem først. (Ikke fastlegen, men sykehuslegen.) Litt sent etterpå... :)

Edit: Snakk selvsagt med fastlegen først. 

Geir :) 

Flott! Da er den bekymringen tatt av skuldrene. Takk for svar. Jeg er særdeles lite intressert i å kunne måtte gjøre dette igjen. 

Lenke til kommentar

Du må først kontakte fastlegen din som vil ta en liten vurdering. Er det snakk om trang forhud som gir det plager, så vil du sansynlighvis henvises til en urolog på sykehuset. En urolog er kirurgi og spesialisert innenfor urinveiene. Det vil så være en omfattende samtale med urologen hvor du selv er med på å ta beslutningen om hva som skal gjøres, og du får god informasjon i forkant om hvilke muligheter du har og hva utfallene av de ulike behandlingene vil/kan være. Avgjørelsen som til slutt blir tatt, er godt overveid:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
On 4/30/2020 at 8:41 PM, Dubious said:

Å bli omskjært i voksen alder er ikke  bare bare, og er noe du bør vurdere ordentlig

De gjorde snitt på min forhud, og har ikke hatt problemer siden
Har også vurdert omskjæring, men synes det er for mange minuser, både operasjonen og etterpå

For min del var det ikke så fryktelig vundt dagene etterpå. Men ubehag, var det jo selvsagt.

Det er bedre å få ordnet seg, enn å la være. Helse bør gå forran, smerten, for det smerter å ha ett lem som ikke fungerer som det skal heller.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...