Gå til innhold

Mekatronikk - tips?


Anbefalte innlegg

Hei. Har søkt meg inn på mekatronikk ingeniør linja på UIA, Grimstad. Nokon her som har studert/studerer/har kunnskap om mekatronikk? Synes det er svært lite informasjon om mekatronikk, i hvert fall på norsk. På diverse engelske forum har eg fått følelsen av at mekatronikk blir sett på som ein "meme" degree. Altså "tulle" utdanning, pga det mangler spesialisering. Stort sett virker det som om elektro/maskin ingeniør er det som blir anbefalt istedenfor. Mangel på jobber og krav om master er og eit poeng som har blitt dratt fram fleire ganger. Men er dette eit typisk USA problem, der mekatronikk er forholdsvis nytt? Her i Norge og Europa er vel arbeidsmarkedet ganske bra? Kaster eg bort tiden min, og burde heller velge elektronikk ingeniør?

Hadde satt pris på nokon innspel dersom nokon har gått dette studieløpet/har ein relevant stilling!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Sitat

US college theessayservice


Einarskoleelev skrev (På 05.7.2020 den 09.21):
Hei,
Hva er de beste universitetene som tilbyr mekatronikkdiplomer til internasjonale studenter i USA?

 

Hei,
Mechatronics engineering er veldig populært i USA. Ikke i Norge. Mer enn 30 universiteter i USA tilbyr en grad i mekatronikk. Her er topp 3:
ECPI University
Hosftra University
Kent State University

Endret av McFarland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...