Gå til innhold

iPod eller andre Jukeboxer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative er best på lyd, ipod design.

 

Creative har laget lydkort siden pc`ens begynnelse.

Ikke apple....

 

Sier ikke mer om den saken.

med fare for å drite meg ut tør jeg påstå at apple sine mac'er hadde lydkort nesten fra første stund, og at det var vanlig med lydkort på mac (og amiga for den saks skyld) mens pc-nerdene satt med pc-speaker. skulle også tro at apple produserer sine lydkort selv eller i det minste har gjort det ganske mye opp gjennom årene, så der fikk du den, Uunreal.

Lenke til kommentar
Creative er best på lyd, ipod design.

 

Creative har laget lydkort siden pc`ens begynnelse.

Ikke apple....

 

Sier ikke mer om den saken.

med fare for å drite meg ut tør jeg påstå at apple sine mac'er hadde lydkort nesten fra første stund, og at det var vanlig med lydkort på mac (og amiga for den saks skyld) mens pc-nerdene satt med pc-speaker. skulle også tro at apple produserer sine lydkort selv eller i det minste har gjort det ganske mye opp gjennom årene, så der fikk du den, Uunreal.

Stemmer nok dette. Husker da jeg var liten og satt på pappa sin Mac og spilte småspill.

Hver gang jeg kom på skolen eller til en kamerat så kunne jeg ikke skjønne hvorfor ikke de også hadde Mac. Pc hadde jo bare ikke mere enn 256 farger og den eneste lyden som kom ut av den var en irriterende pipelyd når man skrudde den på.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Har iriver ihp-100 selv, kan ikke si annet enn att jeg er utrolig fornøyd =)

 

Det eneste jeg har å utsette er at den bare er 10gb, selv om jeg ikke har fylt den mer enn ca 60% enda. Må også få peke fram at diktafonen har utrolig god kvalitet, alle jeg har vist den til er skikkelig imponerte, heh.. Råne..

 

Lydkvaliteten klager jeg heller ikke på, ganske fine eq-instillinger og sånt har den også. Har ikke fått investert i skikkelig headset enda, men skal vel ha meg noen koss sporta pro snart. :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår har (dessverre) ikke Zen line-out. Det har iPod (men du må drasse på dockingstasjonen). 1-0 til ipod.

 

Tyvârr har ikke ipod samme mulighet for å bytte batterier som Creative sine. 1-1.

 

Ipod har ikke USB 2, det har Zen. 2-1 til Creative (mulig annulering av scoringen her, ettersom man kan få kjøpt en slags firewire-til-usb2 overgang hvis jeg forstår rett, men denne er vel neppe raskere enn firewire eller?).

 

(Når jeg tenker meg litt om tror jeg iPod burde få 2-0 for line-outen sin).

Lenke til kommentar
iPod.

Den beste mp3 spilleren på markedet.  :thumbup:

Definer "beste" da :p

 

Da har du iallefall ikke regnet med lydkvaliteten. Da den mildt sagt "suger" på ipod. Kommer meget dårlig ut i blindtester :roll:

 

Designet er jo toppers, og brukervennligheten er bra, men hva hjelper det. Spørs hva folk skal gjøre, sitte å se på den? kanskje trykke på den, eller høre på musikk ;)

Lydkvalitet utført med blindtester, heh, skal si du får mye nyttig ut av det gitt ;)

 

Skal lydkvalitet måles, ja, så må den faktisk måles, Stereophile hadde nylig en veldig gjennomført test av ipod, de gikk grundig gjennom den, alt fra frekvensrespons, separasjon, støy osv.

 

her er et utdrag fra testen:

 

The iPod's measured behavior is better than many CD players?ironic, considering that most of the time it will be used to play MP3 and AAC files, which will not immediately benefit from such good performance. But if you're willing to trade off maximum playing time against the ability to play uncompressed AIFF or WAV files, the iPod will do an excellent job of decoding them. Excellent, cost-effective audio engineering from an unexpected source.
Lenke til kommentar
apple har jo sagt selv at det er noe galt med batteriet og at det må byttes etter 18 månder så jeg tror jeg ville gått for iriver ihp-120

Dette er fikset nå, det var en dansk batteri produsent som lagde batterier som ikke var holdbare, apple har nå byttet batteri leverandør.

Lenke til kommentar
Etter hva som står her har zen best lyd av ipod og iriver.ipod vs zen og iriver :thumbs:

Var en artig test det der *flire*, hvilke grunnlag mente han fyren der at Creative hadde best lyd, jo såklart, han brukte ørene, står heller ikke hvordan han testet dem, hvilke øretelefoner brukte han?, hvilken bit rate?, testet han flere musikksjangere ?, Hvis han bare brukte ørene til å teste, hadde han nøyaktig like forhold hver gang? (noe som er usannsynelig at han hadde).

 

Synes rett og slett at sånne tester som er gjort av pc/spill blader/nettsteder er bortkastet, de kan rett og slett ingenting om lyd, samme som den hjemme pc testen, de har ikke peiling på hva de snakker om.

 

Når det gjelder lyd, så tror jeg at jeg holder meg til nettsteder/magasiner som Stereophile, Fidelity, What Hi-Fi ? og andre blader.

Lenke til kommentar
Creative er best på lyd, ipod design.

 

Creative har laget lydkort siden pc`ens begynnelse.

Ikke apple....

 

Sier ikke mer om den saken.

med fare for å drite meg ut tør jeg påstå at apple sine mac'er hadde lydkort nesten fra første stund, og at det var vanlig med lydkort på mac (og amiga for den saks skyld) mens pc-nerdene satt med pc-speaker. skulle også tro at apple produserer sine lydkort selv eller i det minste har gjort det ganske mye opp gjennom årene, så der fikk du den, Uunreal.

Hvem er det som er størst på lyd nå på pc da??

Creative kanskje....

 

Nevn flere produsenter som har fått THX godkjent på lydkort?

 

Er stille som i graven der fra apple sin side ja.

 

Right Back At you :thumbup:

Lenke til kommentar
Creative er best på lyd, ipod design.

 

Creative har laget lydkort siden pc`ens begynnelse.

Ikke apple....

 

Sier ikke mer om den saken.

med fare for å drite meg ut tør jeg påstå at apple sine mac'er hadde lydkort nesten fra første stund, og at det var vanlig med lydkort på mac (og amiga for den saks skyld) mens pc-nerdene satt med pc-speaker. skulle også tro at apple produserer sine lydkort selv eller i det minste har gjort det ganske mye opp gjennom årene, så der fikk du den, Uunreal.

Hvem er det som er størst på lyd nå på pc da??

Creative kanskje....

 

Nevn flere produsenter som har fått THX godkjent på lydkort?

 

Er stille som i graven der fra apple sin side ja.

 

Right Back At you :thumbup:

øhhh, hva er det du babler om?

Hva i granskauen har det faktum at creative har fått et thx godkjent lydkort noe med saken å gjøre, når det her er snakk om mp3 spillere som spiller av små musikkfiler i stereo..

 

Selv om Ford vel lagde noen av de første serieproduserte bilene i verden så vil jeg nå si at det finns bedre biler enn Ford!

 

Get a life! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Etter hva som står her har zen best lyd av ipod og iriver.ipod vs zen og iriver :thumbs:

Fy flate for en misvisende test!

 

For det første mangler det beskrivelse for hvordan testen er foretatt. (Som en annen poster her påpeker...)

 

Sitat fra testen, og da negative sider ved iPod:

 

Cons:

 

    * Sound quality nothing special

    * Light on advanced features

    * Remote not standard

    * Short battery life (8 hours)

    * Expensive

    * Drivers required

    * Delicate

 

Lydkvaliteten må kunne sies å være svært subjektivt bedømt her. Jeg har hørt begge spillerne, og det å påstå at det er stor forskjell er bare useriøst.

 

Ikke avanserte funskjoner? Den har mulighet for opptak, den har vekkerklokke, kalender, muligheter for å overføre kontaktene og notater fra Outlook, flere spill (blant annet en musikkquiz som er underholdende for den som like å ha oversikt over samlinga... :)), den fungerer som firewiredisk eller USB2 disk (USB2 kabel er tilleggsutstyr...), og så videre, og så videre. (Jeg har sikkert ikke satt meg inn i alle de funksjonene som finnes... :D)

 

Ikke standard fjernbetjening? Sist jeg sjekket så var det i alle fall det.

 

Kort batterilevetid kan jeg si meg til dels enig i. Spesielt irriterende er det at batteriet tømmes til tross for at den ikke brukes. Glemmer jeg den i lomma på buksa som blir liggende under vinduet på soverommet, så kan så mye som 10% forsvinne i løpet av en natt. (Kombinasjonen kulde og at den tappes selv om den er av.)

 

Dyr er den. Men om den er verdt det, se det må vel den som kjøper få bestemme?

 

Trenger drivere? Hva i ****** er det snakk om her? Jeg har brukt mine iPods uten drivere på alle de maskinene jeg har hatt! (Win2k, WinXP og OS X).

 

At den tåler lite vil jeg til dels tilbakevise. På den jeg bruker nå er det ingen bevegelige deler(!). Dette da i motsetning til konkurrenten som har mange knapper/jog dials. Så lenge du klarer å ikke slenge den i gulvet, evt. kjøper en veske til den, så varer den. Ser bare min første 2. generasjons iPod som er i daglig bruk, som slenges rundt i bagen hos en profesjonell danser, og som fortsatt ser ut og oppfører seg som den er ny. (Brukes som sagt i en Marware sport veske.)

 

 

 

Hvem er det som er størst på lyd nå på pc da??

Creative kanskje....

 

Nevn flere produsenter som har fått THX godkjent på lydkort?

 

Er stille som i graven der fra apple sin side ja.

 

Right Back At you

 

Og du vet tydeligvis ikke hva THX står for. Det er ikke uten grunn av mange musikere velger Mac som plattform for for halvproffe hjemmestudioløsninger. Jeg kan liste side opp og side ned, men det er ikke det som er poenget!

 

Henviser igjen til min oppfordring tidligere i tråden; Alle spillerne som er foreslått er veldig gode alternativer. Det er kun personlig preferanse som kan skille dem, og derfor er det viktig å oppleve dem i "Real Life"!

 

Der ble det jammen en maratonpost til, du. Men nå er det over og ut! Jeg har sagt mer enn nok :D

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...