Gå til innhold

iPod eller andre Jukeboxer?


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til anskaffelse av en ny bærbar musikkenhet. Og jeg har, for å si det rett ut, minimal peiling. Men jeg håper og tror at noen i dette forumet har den kompetansen som skal til for å gi noen velemente råd..

 

Det finnes jo mange forsjellige bærebare enheter; mp3, jukebox, MD, Discman for å nevne de som er aktuelle i dad. Jeg tror for min del at Jukebox er det mest aktuelle. Hvilken av disse burde jeg velge? Jeg har som sagt lite greie på dette.

 

Jeg hadde tenkt meg å plassere meg i prissegementet 2500 - 6000 kroner.

 

På forhånd takk for alle tips og tricks!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig! Gå for iPod du! Fikk min i går, det er den beste jukeboxen jeg har prøvd! Sammen med et godt headset er den nærmest perfekt! Programvaren som følger med, iTunes, er utrolig bra! Det har ikke veldig mange avanserte funksjoner, men det kan du finne andre program til. Det er veldig brukervennlig.

Lenke til kommentar

jeg ville anbefalt deg iriver ihp-100. har ikke prøvd akkurat den modellen, men har god erfaring med en ifp-180. iriver er kjent som et av de beste merkene innen mp3-spillere, har et bra navigeringssystem og batteritid overlegent de fleste. alle vil ha ipod fordi det er den kuleste og den ser bra ut, men for meg så er batteritid og størrelse viktigere enn design, og på batteritid sliter ipoden litt... rot litt undt på forumet, søk på ipod, iriver, zen, osv og sjekk ut testene her på hw.no.

Lenke til kommentar
Jeg ligger selv å funderer på å anskaffe meg en bærbar mp3spiller, jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å velge en iriver 120 ihp , kanskje det er ett bra alternativ til ipod. Den koster ca. 4500 og skal ha lengre batteritid enn ipod og har fancy remote i tillegg  :thumbup:

den så ikke så dum ut. om den fungerer som en HD og, slik at du kan overføre det

du selv vil, til og med mp3s, så kan den være et godt alternativ.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Er en masse rykter fortiden om en slags iPod "light". Denne vil være på et par - tre GB (tror man), og vil med aller høyeste sannsynlighet bli presentert (hvis den kommer) 6 januar på et eller annet Apple-arrangement. Flere farger kommer den kanskje også i. Bare noe å tenke på, er jo kun 1 uke til.

Lenke til kommentar
Jeg skal gå til anskaffelse av en ny bærbar musikkenhet. Og jeg har, for å si det rett ut, minimal peiling. Men jeg håper og tror at noen i dette forumet har den kompetansen som skal til for å gi noen velemente råd..

 

Det finnes jo mange forsjellige bærebare enheter; mp3, jukebox, MD, Discman for å nevne de som er aktuelle i dad. Jeg tror for min del at Jukebox er det mest aktuelle. Hvilken av disse burde jeg velge? Jeg har som sagt lite greie på dette.

 

Jeg hadde tenkt meg å plassere meg i prissegementet 2500 - 6000 kroner.

 

På forhånd takk for alle tips og tricks!! :thumbs:

for å ta de ulike dingsene en for en:

 

mp3 med flashminne:

liten fancy dings med ikke så alt for mye minne (128-512 mb)

 

mp3 jukebox:

alle cdene dine med deg overalt, men til gjengjeld noe større.

 

md:

omtrent like stor eller litt større enn en mp3 jukebox, ha med så mye musikk du vil men du må bytte disker. som oftest masse batteritid.

 

discman:

hvis du vil bruke cdsamlinga di og slippe å gå veien om datamaskinen. størst av alle, går ikke i lomma.

 

du må først bestemme deg for hvilke krav du har; størrelse, batteritid, design, plass. hørtes ut som om du går for en jukebox, men jeg slang med litt om de andre for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Når jeg hører det dere sier så må det jo egentlig være mongo å kjøpe noe annet enn en jukebox da? elelr hva??

ja, egentlig... jeg syntes i hvert fall alt annet enn mp3spillerne er bortkastet, særlig hvis du har tilgang på pc (noe som er ganske selvfølgelig siden du sitter her). det som er digg med flashbasert er at den er så liten at du ikke merker den rundt halsen, og dessuten kan du riste den så mye du vil uten at noe hakker. det skal en del til for å få en harddiskbasert til å hakke riktignok, men det kan skje.

 

som sagt bør du ta en titt på gamle poster, f. eks. denne:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=162415&hl=

Lenke til kommentar
iPod.

Den beste mp3 spilleren på markedet.  :thumbup:

Definer "beste" da :p

 

Da har du iallefall ikke regnet med lydkvaliteten. Da den mildt sagt "suger" på ipod. Kommer meget dårlig ut i blindtester :roll:

 

Designet er jo toppers, og brukervennligheten er bra, men hva hjelper det. Spørs hva folk skal gjøre, sitte å se på den? kanskje trykke på den, eller høre på musikk ;)

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
iPod.

Den beste mp3 spilleren på markedet.  :thumbup:

Definer "beste" da :p

 

Da har du iallefall ikke regnet med lydkvaliteten. Da den mildt sagt "suger" på ipod. Kommer meget dårlig ut i blindtester :roll:

 

Designet er jo toppers, og brukervennligheten er bra, men hva hjelper det. Spørs hva folk skal gjøre, sitte å se på den? kanskje trykke på den, eller høre på musikk ;)

ipod: 6.1 cm x 1.6 cm x 10.4 cm | 8t | 20 gb: 4175 kr

zen nx: 7.6 cm x 2.2 cm x 11.3 cm | 14t | 30 gb: 2995 kr

ihp-100: 6 cm x 1.9 cm x 10.5 cm | 16t | 10 gb: 4075 kr

 

(pris @ komplett)

 

jeg ville gått for irivern, den har bedre batteritid, radio, opptaker, veldig lik størrelse og sinnsyk bra navigering. zen nx er det rimeligere alternativet, men når du alikevel har nok penger er ihp-100 valget. for meg høres ipoden veldig oppskrytt ut, de fleste argumentene går ut på at den ser snygg ut, er liten og den er bra. her slår irivern den på det meste, bortsett fra at kanskje ikke har like ekslusivt design (derimot har den et kjempedisplay)

Endret av simenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...