Gå til innhold

Oppgradering av Frankenstein pc til Gaming (CSGO)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Frankenstein PC som jeg ønsker å oppgradere litt for å kunne kjøre CSGO litt bedre da jeg ønsker å gå til innkjøp av en 144hz gaming skjerm. Pc'en er en DELL Precision T5500 som har blitt oppgradert med litt ymse greier. Skal prøve å få ned en komplett liste av hva som er nåværende specs.

  • Hovedkort: DELL 0CRH6C (aner ikke så mye om dette, er noe DELL greier)
  • Prosessor: 2 stk Inten Xeon E5620 @ 2.4GHz (8 cores totalt)
  • Minne: 64 GB DDR3 RAM @ 1333 MHz (8stk 8GB brikker)
  • GPU: NVIDIA Quadro K4200
  • OS: Windows 10 Pro 64-bit

Kjører med en helt standard 1920x1080 skjerm (ASUS VS247). Settings i CSGO er 1280x960 i 4:3 stretched. Stort sett alt av de andre innstillingene er på Low/disabled. Har fulgt en guide jeg fant for maximering av FPS i CSGO. Likevel ligger FPS'en min alt fra 50 til 160 in-game. Jeg har nå lyst til å gå til innkjøp av en 144hz skjerm men det er vel ikke noe poeng hvis ikke PC'en klarer å dra 144FPS. Hva burde jeg oppgradere for å få det? Regner med det er GPU'en det står på her? Resten av maskinen bør vel kunne dra FPS opp mot 200 i CSGO på den oppløsningen? 

Har sett litt på GPU og med mitt budsjett (rundt 2500kr) så blir det vel fort GTX 1660 eller GTX 1060 kanskje? Tror dere at jeg kan dra opp imot 200FPS stabilt hvis jeg oppgraderer med et av de korta? Eller er pc'en såpass dårlig at jeg må oppgradere andre komponenter også? På forhånd takk for hjelp :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 13.3.2020 den 17.31):

en i3-8350K eller Intel Core i3 9100 bør vere en god del bedre her, sammen med GTX 1660.

Takk for svar! Så du mener CPU er bottleneck her altså for å få 200fps+ stabilt i CSGO? Må nok øke budsjettet mitt ganske mye om jeg trenger både ny CPU og GPU. Men det er eneste alternativ?

 

Lenke til kommentar

Både CPU, minne og GPU bottlenecker her.

GPUen du har er ikke ment for gaming,  i tillegg til at den er gammel. CPU kjører gammel socket med tregt minne, hjelper ikke med mye RAM, hastighet og timings har alt å si.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nytt, det vil aldri være i nærheten av realistisk å kjøre 144hz med de komponentene der.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Du har godt utbytte av en 144 skjerm selv om fps varierer fra 50-160. Men det blir ikke bra fps uten ny cpu og skjermkort. Skal du oppdatere maskinen så tror jeg det vil gi mest mening å oppgradere både cpu, hovedkort, ram og grafikkort dvs en ny maskin.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...