Gå til innhold

Denne elektriske mikrobilen kan bli en hit blant norske 16-åringer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+234981
Dubious skrev (1 time siden):

Finnes ikke statistikk da vi knapt har mopedbiler, men med tanke på forbikjøringene vi har av syklister og mopeder

Ok. Så du bare gjettet? Eller synset, som har blitt den nye folkesporten. 

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981
Dubious skrev (15 minutter siden):

Fra erfaring

Det har vært flere nesten-kollisjoner når folk kjører forbi syklister, så når de skal kjøre forbi biler..

En jeg kjenner har aldri opplevd det du beskriver, men det holder kanskje ikke som statistisk grunnlag? Blir litt lite med bare 1 person. 

 

Nok OT fra meg.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Fra erfaring

Det har vært flere nesten-kollisjoner når folk kjører forbi syklister, så når de skal kjøre forbi biler..

Ser det samme skje daglig med forskjellige typer kjøretøy som ikke klarer å overholde fartsgrensene (traktorer, folk med campingvogn, eldre lastebiler i oppoverbakke etc). De har ikke vett til å dra inn til siden og slippe forbi heller dessverre, uansett hvor lang køen bak de er. Da har jeg liten tro på at disse mopedbilene fulle av 16-åringer og 90-åringer kommer til å skape noe annet enn mer trafikkaos og flere kollisjoner. Satser på at det forblit en veldig liten nisje

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
Bgr skrev (11 timer siden):

Blir ikke denne sammenligningen med "ekte biler" og den påfølgende harseleringen med dette kjøretøyet noe malplassert? 

Jo, totalt malplassert!

Bgr skrev (11 timer siden):

Er ikke greia at dette er en mopedbil med maksfart 45 km/t? Og slike biler finnes fra før og er ingen nyhet. Bare at denne er elektrisk i stedet for å ha forbrenningsmotor. Og til sitt bruk har jo sånne kjøretøy hatt sin lille nisje. 

Stemmer. Finnes en god del mopedbiler fra før, og jeg har aldri hørt (eller erfart) at de har vært noe problem. Tvertimot så er de tryggere enn mopeder, for disse kan ikke bilene bare suse forbi med 5cm klaring. Skal de forbi disse mopedbilene så må de foreta en ordentlig forbikjøring.

Folk som innbiller seg at de kommer til å "skape" forbikjøringsulykker bør ta en grundig evaluering av sitt eget kjøremønster og innstilling til andre trafikanter. Type; "Må" jeg virkelig forbi nå med en gang???

Bgr skrev (11 timer siden):

Men å framstille den som et alternativ til en fullverdig bil blir ikke det feil og urettferdig ?

Ja, dette er jo elektriske mopedbiler, godkjent for 16-åringer. Ikke fullverdige personbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...