Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Beslaglagt mobil og pc


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er siktet i en sak ang. bilder osv over snapchat. Politiet har tatt inn både telefonen og min bærbare datamaskin. Jeg har nå klart å skaffe meg en lånetelefon, det jeg da lurer på er om jeg kan logge inn på snapchat på denne telefonen.

De sier også at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få tilbake telefonen og datamaskinen min, har jeg ikke rett til å få disse tilbake når dommen er ferdig? Men lurer mest på om jeg har lov til å logge inn på snapchat, ettersom de ikke har sagt til meg at jeg ikke kan det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du har fått et eksplisitt forbud mot å logge inn på Snapchat kan du gjøre dette. Hva du gjør på Snapchat mens du er logget inn kan påvirke straffesaken. Det klareste eksempelet er naturligvis hvis du gjør noe som i seg selv er straffbart. 

Ting som er brukt til straffbare handlinger kan inndras, jf. straffeloven § 69. Det betyr at du ikke får dem tilbake. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
krikkert skrev (17 minutter siden):

Ting som er brukt til straffbare handlinger kan inndras, jf. straffeloven § 69. Det betyr at du ikke får dem tilbake.

For jo anmelde politiet som tyv, tenk hvis dette skjer i bedrift eller hvis man låner utstyr.

Ser ikke grunn til politet skal ødlegge utstyr med mindre utstyret er ulovlig i seg selv f.eks jammer eller signalforsterker for 4g.

Endret av LMH1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...