Gå til innhold

1-10x 9.0Ah 18V Battery For Ryobi P108 ONE+ Plus P104 P107 P109 Drill Power Tool


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er jo bare å lage sak på det på ebay, hvis man føler seg lurt, mener jeg har grunn hvis det er langt under 20 batterier, med mindre det er andre typer batterier.

Det som er litt vanskelig å si er degradering og kontrolleren

hva mener du er mest kjent feil på uorginale vs orginale ladere? Burde man forvente balasering så ikke cellerne overlades etc? for i verste tilfellene blir batteriet svidd under ladning eller er dårlig laget.

Nå vet jeg lite forskjellene på Ryobi P108 ONE+ og biltema drill til rundt 1000 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan sannsynligvis forvente 50-70% av påstått kapasitet og  at de ikke klarer i nærheten av antall ladesykluser i forhold til kvalitetsbatterier (noe du selvfølgelig ikke vil finne ut av før fristen for å klage er utløpt).

Jeg regner med at elektronikken i disse batteriene minst har grunnleggende batteribeskyttelse slik at cellene ikke overlades.

Batteriene til en biltema drill er sannsynligvis mye bedre enn ryobi knockoffs fra ebay.

Du fikk en link i en annen tråd fra en annen bruker til en selger på aliexpress som selger orginale samsung batterier. Kjøp der hvis det er battericeller du vil ha.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (10 minutter siden):

Du fikk en link i en annen tråd fra en annen bruker til en selger på aliexpress som selger orginale samsung batterier. Kjøp der hvis det er battericeller du vil ha.

Tja kan jo vurdere det, men er skeptisk det går gjennom sikkerhetskontrolleren eller om selgerne faktisk sender. Har vært problemet med batterier og fly før varene har aldri dukket opp etter 2 måneder.

Lenke til kommentar

Originale Ryobi-batterier fungerer knall. Jula selger disse i 3Ah, 4Ah og 5Ah varianter, men det kjenner du sikkert til:

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/tilbehor-til-elektrisk-verktoy/batterier/batteri-000309/

 

Å kontrollmåle at batterier holder det dem lover er en avansert sak (med mindre du har eget instrument for det).

 

 

Lenke til kommentar

Ja seriøst: 5 ah til 1199,- da har man kun 1-2 års garanti.

Så med mindre det er profesjonelt bruk man skal ha det til bør man heller kjøpe det på ebay kan leve med 70% levetiden av orginal.

Hvis jeg er så heldig, for er veldig stiv pris.

ellers har de 9 ah til 2000 kr https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/tilbehor-til-elektrisk-verktoy/batterier/batteri-007439/ du får vurdere selv om det er fornuftig pris. Til hobbybruk, man ender opp på 5000 kr for batteri+ lader + drill. Om den er mye bedre en biltema kan jo også diskuteres.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Til en drill så putter en uansett ikke ett gedigent 9 Ah batteri på. Noe så upraktisk skal en lete lenge etter. Men må en så må en vel.
 

Så får en nesten vurdere biltema hvis en heller vil handle der. Jeg er i alle fall fornøyd med drillen, sirkelsagen, kantklipperen og muttertrekkeren jeg har fra Ryobi. Dette er annet enn hva jeg kan si om en del som er handlet på biltema

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranZe skrev (22 minutter siden):

Så får en nesten vurdere biltema hvis en heller vil handle der. Jeg er i alle fall fornøyd med drillen, sirkelsagen, kantklipperen og muttertrekkeren jeg har fra Ryobi. Dette er annet enn hva jeg kan si om en del som er handlet på biltema

Hva er du misfornøy med biltema? Eneste jeg er misfornøyd med jeg må betale 1000 kr for drill+lader + batteri siden det selges:

 

369,-Drill og skrutrekker CD 16Art.nr. 17-730

Men denne har for svak batteri, begge drillene lukter litt svidd fort ved bruk, godt mulig det er slik driller skal lukte nå til dags. Er det slik driller har sikkerhetlås så hvis man holder igjen drillen brenner man ikke av seg huden? for kvaliteten virker ok for prisen, men usikker på hvor lenge batteriet holder.

Men de virker 1 uke uten problemer med batteri

jeg gikk for 269,-

Drill og skrutrekker DD 18V
Art.nr. 18-309
499,-
 
Batteri MultiX 18 V, 4,0 Ah
Art.nr. 18-331

og lader.

Har ingen problem med for stort batteri. Men har ikke klart å finne ut hvor lenge 4 ah eller eller høyere faktisk skal holde på maks styrke.

 
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Joda, en får vel det en betaler for. Den drillen der har maks 25 Nm, 0-350/0-1250 rpm. Selv foretrekker jeg en maskin som er kraftig fremfor kun å tenke rent batterimessig. Denne kjøpte jeg for en god stund tilbake siden. Joa, den har kun 1.3 Ah batteri men til gjengjeld så er den 45 Nm. En ting som er med Ryobi er at det nesten er vanskelig å ikke kjøpe med batteri når en først skal ha seg ett nytt verktøy, og det kan rett og slett hende det nesten er samme prisen inkl batteri. Høyeste batteriet jeg har er 2.5 Ah. Så jeg har ett på 1.3, 2 og 2.5 Ah. Dette bruker jeg til alt, bytte dekk på bilen også. Men foretrekker en at batteriet skal holde så lenge som mulig så er det jo greit å gå for stort batteri. Selv foretrekker jeg å kunne skru lang treskruer og bruke hullsag i stedet for å måtte kjøpe inn en ny maskin den dagen jeg står der og skal nettopp dette. Joa, har en Hitachi som går på 230V også, men den blir så å si aldri brukt. 

Vet av flere som bruker Ryobi i stedet for blå Bosch, da er det snakk om bedrifter med god bruk på verktøyet. Alt kommer an på bruken, og da spesielt batteritiden.

Biltema og Meec har jeg sluttet å handle, det går rett og slett på kvalitet.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Dewalt DCD734 med 2 stk 1,3Ah batterier. Den er på 14,4V med 22-38Nm, LED-lys og mulighet for slagfunksjon. Er veldig fornøyd med den og har brukt den på treskruer med opptil 10cm lengde. Klarer ca 150 treskruer à 55mm på hvert av batteriene. 

 

Brukte tidligere en 12V drill fra Bosch, men den var elendig og mer som leketøy å regne.

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...