Gå til innhold

SATA disk bryter ned PSU?


maxijoker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har nettopp skiftet ut en PSU, Corsair 850RMi, som tok kvelden. Erstatter PSU (reserveløsning) ble et Everest 85plus 800 watt. Dette PSU har 3 stk power til CPU, merket med CPU 1 & CPU 2, En umerket. Corsair PSU hadde en tykk Pcie kabel merket med CPU i den ene enden. Denne funket selvfølgelig ikke tilkoplet Everest sin Pcie utg. Koplet opp den umerket plugg type og som passer i HK CPU POWER plassering til venstre. I CPU Power kontakt på HK til høyre koplet jeg inn CPU plugg merket Cpu1 og har CPU 2 plugg igjen. (Selv lurer jeg nå innmari på om jeg ikke skal bruke pluggene merket med CPU1 og 2? )

 

Men, pc'n starter opp greit til BIOS nå, men de Type4 PLUGGER til HDD, de godtar ikke PSU at jeg kopler til. Denne PSU har plugg utganger merket med SATA 1, 2, OG 3, 2 knall blå Pcie utganger. I tillegg to blå faste kabler merket med Pcie ser ut til å være 4+2pinn. Disse to er koplet inn på GPU sine kontakter. 

Pribkenet er, uansett om jeg bytter ut SSD dusj, bytter ut Type4 kabel, PSU resignerrer med å bryte ned. Tar jeg ut Type4 plugg fra SATA utgangen, spiller pc'n opp med en gang. Dvs 10-15 sek med Type4 plugg koplet inn, en grov resett med power av/på må til og pc'n starte fint opp igjen. 

 

Noen her inne som har vært utsatt for noe lignende? 

850W PSU produsent.jpg

850W  PSU.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
tingo skrev (På 26.2.2020 den 23.16):

plugger og kabler som kobles til PSU'er (ATX) er ikke standard mellom produsenter, for noen produsenter er de ikke standard mellom modeller heller.

Korrekt. Corsair har f.eks. spesielle kabler til AX650/750/850, og som jeg nylig fant ut selv, også Corsair HX1200 og HX1200i benytter forskjellig ATX-kabel (Type 3 på HXi; Type 4 på HX - men Type 3 kabler kan brukes mellom HX-modellene på alt annet enn ATX-kabelen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...