Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dengelgen skrev (1 minutt siden):

Skal ikke tvinge deg til noen ting, Therion er veldig mye forskjellig, de pleier å ha mange gjestevokalister osv.
Her er en smakebit (ikke slit deg ut med å prøve å uttale tittelen)

 

Utroligt gitarspill, Deng. 

Lenke til kommentar

Joda, bra det der også, men føler ikke at vi er helt hjemme ennå. Eller, jeg skal prøve å forklare. Ayreon og Therion blir litt Dream Theater light for meg, fordi jeg har et forhold til DT, derfor er det litt vanskelig å tilegne seg noe nytt som er nesten likt. Jeg er nok litt pirkete der. Ikke misforstå, jeg liker alt fra Dokken (gammel) til der vi er idag med nevnte band og så mye mer avarter av dette. Röyksopp som et eksempel syns jeg er helt strålende. Menneh flott at vi utveksler bandnavn jeg ellers aldri ville hørt om, det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Yiddo10 skrev (5 minutter siden):

Pryyympe så mye her i soverom at eg måtte evakuere meg selv ut.

Eg mistenkjer nu at Demses har dratt på dem den sove pose og skal tilbringja den natt på den balkiss? Med mindre Hanner Nattkjole har gjøymd den sove pose eller gjøymd den balkiss?

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (44 minutter siden):

Ayreon, helt greit, Dream Theater er bedre. 

Kan ikke sammenlignes. DT er et band. Ayreon er Arjen A Lucassen som er en komponist. Syntes selv at det var en dårlig kopi av DT, helt til jeg satte meg inn i verkene hans. 

Har du sett Dream Theater live? De er kjent for perfeksjon. Ayreon tar perfeksjon i liveshow til et helt annet nivå, som ikke engang Dream Theater er i nærheten av. 

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (9 minutter siden):

Eg mistenkjer nu at Demses har dratt på dem den sove pose og skal tilbringja den natt på den balkiss? Med mindre Hanner Nattkjole har gjøymd den sove pose eller gjøymd den balkiss?

Jau, Dem kan være på sporet at noget. Eg fant mitt sovepose i Den Vaske maskin. Klissende  blaut

Lenke til kommentar
Justice 96 skrev (1 minutt siden):

Har du sett Dream Theater live? De er kjent for perfeksjon. Ayreon tar perfeksjon i liveshow til et helt annet nivå, som ikke engang Dream Theater er i nærheten av.

Nei, jeg har ikke sett Dream Theatre live, bare på Yotube, men litt av poenget mitt var at jeg måler det opp mot noe kjent. Hverken Ayreon eller Therion var dårlige, men jeg Justice, syns de var et ørlite knepp under Dream Theater, det må jeg få lov å mene i min snevre tankeverden som er min egen.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sett Dream Theatre live, bare på Yotube, men litt av poenget mitt var at jeg måler det opp mot noe kjent. Hverken Ayreon eller Therion var dårlige, men jeg Justice, syns de var et ørlite knepp under Dream Theater, det må jeg få lov å mene i min snevre tankeverden som er min egen.

Selvsagt. Det var ikke ment som kritikk på noen som helst måte. Mer en opplysning. Jeg foretrekker DT selv om jeg må velge. Jeg har vært fan av dem siden Images-albumet og kan ikke forestille meg et liv uten lyden av DT. Var sikker på verden skulle gå under når Portnoy trakk seg ut.

Endret av Justice 96
Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sett Dream Theatre live, bare på Yotube, men litt av poenget mitt var at jeg måler det opp mot noe kjent. Hverken Ayreon eller Therion var dårlige, men jeg Justice, syns de var et ørlite knepp under Dream Theater, det må jeg få lov å mene i min snevre tankeverden som er min egen.

Jeg blander meg inn her! 
Min erfaring med slik musikk vi snakker om er at det tar litt tid for å komme skikkelig inn albumene -man må lytte til dem opptil flere ganger -jeg kjøpte Ayeron på impuls en gang på en platemesse "Into the Electric Castle" var det vel.  Angrer ikke på det akkurat

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...