Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Stormoen33 said:

Nånå! Voksne karer?

Hehe, begrep som "latskap, ser ned på og barbari (wtf?) er både infantilt og et strålende eksempel på elitisme som ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn. Folk har forskjellige preferanser, noe snobbene åpenbart ikke takler. Det er litt sånn MDG over det hele ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SirOwen skrev (5 minutter siden):

Nå blir du sikkert fornærmet, men det får bare være.

Hersketeknikk? Du ble tydeligvis fornæmet. Men du latterliggjorde Moen da han ikke visste at Casa de Papel var spansk. Da bør du tåle såpass kritikk selv, eller hva? Spesielt ettersom du påberoper deg å ha god greie på film. Det kan man rett og slett ikke ha hvis man ikke ''gidder'' å se noe særlig annet enn engelskspråklige filmer. Du går faktisk glipp av så mye bra...
 

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (2 minutter siden):

Hehe, begrep som "latskap, ser ned på og barbari (wtf?) er både infantilt og et strålende eksempel på elitisme som ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn. Folk har forskjellige preferanser, noe snobbene åpenbart ikke takler. Det er litt sånn MDG over det hele ?

Oioioi, så fornærmet du ble, da. Trodde ikke du var så hårsår.
Og snobberi hater jeg. Men det har jo også veldig lite med å ha et åpent sinn å gjøre. Det handler om å se alt det som er av gode filmer, og det kan man ikke hvis man ikke takler å lese tekst. Noe nærmest alle greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Granca said:

Hersketeknikk? Du ble tydeligvis fornæmet. Men du latterliggjorde Moen da han ikke visste at Casa de Papel var spansk. Da bør du tåle såpass kritikk selv, eller hva? Spesielt ettersom du påberoper deg å ha god greie på film. Det kan man rett og slett ikke ha hvis man ikke ''gidder'' å se noe særlig annet enn engelskspråklige filmer. Du går faktisk glipp av så mye bra...
 

Ingen hersketeknikk, jeg svarte bare med samme mynt, det var du som la lista.

1) Har aldri påberopt meg å ha god greie på film. Det får du linke til, alternativt holde kjeft.

2) Målet er ikke å ha "god greie på film", målet er å slappe av med kvalitet etter å ha vært på jobb.

3) Det handler ikke om å "gidde", hvor mange ganger må jeg forklare det?

4) Alle går glipp av mye bra, med mindre man sitter hjemme 24/7...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Granca said:

Oioioi, så fornærmet du ble, da. Trodde ikke du var så hårsår.
Og snobberi hater jeg. Men det har jo også veldig lite med å ha et åpent sinn å gjøre. Det handler om å se alt det som er av gode filmer, og det kan man ikke hvis man ikke takler å lese tekst. Noe nærmest alle greier.

Har intet med hårsårhet å gjøre, derimot med respekt for andre mennesker. Du og Woody har et forkvaklet menneskesyn hvis dere ser ned på andre mennesker bare fordi de foretrekker å se filmer på et språk de er komfortable med. 

Og du skal gå rimelig stille i dørene når du prater om hersketeknikk. Den siste setningen din er jo nettopp det, og viser at du nok engang ikke klarer å lese/tolke det andre skriver. I og for seg er jo det enda verre enn å mislike "utenlandsk" tekst, all den tid jeg faktisk skriver på morsmålet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (22 minutter siden):

:D

Og alt håp er ikke ute for for Dem, De har jo sett Parasite. Gleder meg til den!
Og du har sikkert sett Cinema Paradiso, Livet er Herlig og en og annen Almodovar-film også. Underlig skrue, forøvrig.

Endret av Granca
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...