Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ale-Fawk skrev (1 minutt siden):

Bor ikke så langt fra McDonalds Råbekken, så har blitt endel frokoster der de siste par årene. Det er det heldigvis slutt på nå. Men fikk en slags piff og litt energi av en double cheeseburger på morgenen, altså.

Trodde de hadde frokostmeny? Dobbel cheeseburger er på den menyen?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Granca said:

Kom gjerne med et omvendt eksempel på dette.

Hvorfor skal jeg det? Folk flest foretrekker filmer og serier på et språk de kjenner, slik at de ikke behøver å bruke fokus på tekst. Som igjen tar fokus fra skuespillerne. Selvfølgelig finnes det unntak, herunder feks de to koreanske filmene jeg så for et par uker siden, Parasite og Train To Busan. Der "tapte" man ikke så mye på å veksle mellom tekst og personer/handling. Men nevnte filmer har du kanskje ikke sett?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, SirOwen said:

Hvorfor skal jeg det? Folk flest foretrekker filmer og serier på et språk de kjenner, slik at de ikke behøver å bruke fokus på tekst. Som igjen tar fokus fra skuespillerne. Selvfølgelig finnes det unntak, herunder feks de to koreanske filmene jeg så for et par uker siden, Parasite og Train To Busan. Der "tapte" man ikke så mye på å veksle mellom tekst og personer/handling. Men nevnte filmer har du kanskje ikke sett?

Hvilken karakter ga du Busan?

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (1 minutt siden):

Men nevnte filmer har du kanskje ikke sett?

Har ikke lov. Har filmkvelder(og matorgie) med bestekompis når han har landlov, og da er slike perler reserverte. Så det står på lista. Men du virker å være akkurat som amerikanerne... Jeg gjør som Woody Allen, ser ned på dem når det gjelder film. Han mener det er latskap og barbari å ikke gidde å se tekstede filmer(eller serier). 100% enig. Nå blir du sikkert fornærmet, men det får bare være.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Granca said:

Han mener det er latskap og barbari å ikke gidde å se tekstede filmer(eller serier). 100% enig. Nå blir du sikkert fornærmet, men det får bare være.

Hverken du eller Woody tar poenget, da. Nå blir du sikkert fornærmet, men det får bare være.

I tillegg lar jeg ikke hverken anonyme debattanter eller oppskrytte filmregissører som pretensiøst skryter av å se "utenlandske" filmer, styre hva jeg ønsker å se. Spesielt ikke når utvalget av kvalitet faktisk er så enormt som det er blant amerikanske produksjoner, selv om de ikke snakker "riktig" språk (spyr langsomt). Døgnet har rett og slett for få timer til at man kan favne alt, spesielt mtp det jeg mister når jeg må lese hver eneste tekstlinje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...