Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Stormoen33 skrev (1 minutt siden):

Verftene tester dem ved ankomst og så etter to eller tre dager igjen.

Ja, dette sies utad ja. Samtidig er det noe krevende å forholde seg til sosial avstand og smittevernregler i karantenetid. Det er jo flere eksempler på arbeidsgivere hvor disse tiltakene har vært oppgitte .......... på forhånd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå):

Ja, dette sies utad ja. Samtidig er det noe krevende å forholde seg til sosial avstand og smittevernregler i karantenetid. Det er jo flere eksempler på arbeidsgivere hvor disse tiltakene har vært oppgitte .......... på forhånd. 

Så vidt jeg vet har de vært ganske så isolert mens de har sittet i karantene disse arbeiderne. De fikk ikke gå på butikken selv en gang. Fikk mat på døra. 

Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden):

Ja, dette sies utad ja. Samtidig er det noe krevende å forholde seg til sosial avstand og smittevernregler i karantenetid. Det er jo flere eksempler på arbeidsgivere hvor disse tiltakene har vært oppgitte .......... på forhånd. 

De bor jo i brakkerigger der de har sitt eget rom så her tror jeg det går greit. Verftene er nok ganske opptatte av å ikke bli stengt ned så jeg tror de har kontroll.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (4 minutter siden):

De bor jo i brakkerigger der de har sitt eget rom så her tror jeg det går greit. Verftene er nok ganske opptatte av å ikke bli stengt ned så jeg tror de har kontroll.

Helt greit. Jeg var ikke ut etter verftene, kun en mer generell betraktning ift. arbeidsinnvandring. Tror det er mer orden i systemet nå. Tror, eller håper. 

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (5 minutter siden):

Ser ofte når jeg handler i matbutikker at noen omtrent rykker inn i et hjørne i inngangspartiet til butikken når man er på vei inn eller ut, men maske bruker dem ikke ...

Minner meg om da jeg var på polet her om dagen. Tydeligvis en som var interessant i samme vin som meg, eller så skulle han bare snike seg foran, frekk som enkelte er. Endte vel opp med 20 centimeter fra meg før jeg sa fra. Fikk et fint svar tilbake; "men jeg har jo på meg maske". Bare å gratulere.

Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (5 minutter siden):

Mange utenlandske her, de bryr seg ikke så mye og kysser og klemmer når de møtes. Bedre å være overforsiktige som oss nordmenn er. De som er fra Iran osv. har en helt annen kultur

Mange er flinke til å overholde reglene for smittevern, men langt fra alle nok. Helsemyndigheten har jo sagt klart i fra om at veldig mye av smittespredningen skyldes nettopp for dårlig smittevern hos en del mennesker. Derfor er strengt talt for dårlig smittevern en forbrytelse mot oss alle. Spesielt i de tilfellene hvor folk bare gir blaffen. Heldigvis har politiet nå begynt å dele ut store bøter for bevisste brudd på smitteverns reglene, men det syndes beklageligvis fortsatt i all for stor grad mot disse reglene. Mange som ikke forstår, eller vil forstå alvoret.

Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (2 minutter siden):

Må innrømme at jeg i et nanosekund holdt på å slå ned ei selvopptatt kjærring på butikken i fjor. 

Haha, i en Kiwibutikk jeg handler ofte i har de plassert en vask for vask av hender klint oppi panteautomaten, har opplevd noen ganger at folk ikke kan vente til man er ferdig å pante, men omtrent gnir seg mot deg når de absolutt må vaske hendene. Antibac står før dette.

Jeg har reagert med misbilligende blikk ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...