Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ble X-Files (1998) på meg i kveld. Skikkelig god film, gleder meg til å begynne på sesong 6 av X-Files. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
12 hours ago, Granca said:

Hvem snakkes det om?

Det var bare jeg som forsøkte (og mislyktes åpenbart) med å være morsom. Så jeg snakket om den kristne guden og poenget, i den grad det eksisterte, var at han muligens ville blitt utestengt dersom han hadde forsøkt seg på nettforum.

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (2 timer siden):

Det var bare jeg som forsøkte (og mislyktes åpenbart) med å være morsom. Så jeg snakket om den kristne guden og poenget, i den grad det eksisterte, var at han muligens ville blitt utestengt dersom han hadde forsøkt seg på nettforum.

Javel. Da vet man det. Har et anstrengt forhold til religion, for å si det mildt. Det blir rett og slett for dumt at folk i våre dager fremdeles går rundt og tror på rent visvas og eventyr.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 timer siden):

Ble X-Files (1998) på meg i kveld. Skikkelig god film, gleder meg til å begynne på sesong 6 av X-Files. 

Fant hele originale serien til en 100-150 kroner (på DVD) for et par år tilbake, inkludert en eller to filmer. Husker da kun enkeltepisoder fra når TV2 sendte den på 90-tallet, og da man senere gjenopptok kikkingen og Robert Patrick hadde overtatt hovedrollen i serien, og må si disse senere sesongene falt veldig godt i smak. 

Klart, burde jo starte på scratch og jobbe meg fremover. Men alltid vært ei serie jeg forbinder med sene høstkvelder, fremfor sommer og sol (vel, ikke så mye av det om tiden) men gode serier kan en jo selvsagt alltid kose seg med, uansett vær og årstider. Men var liksom noe helt spesielt med det å gå hjem fra kompiser på kveldstid, og det var mørkt og masse kjølig vind utendørs, og hadde X-Files themet på hjernen. Det ble ofte veldig laaaange turer hjemover, der fantasien raskt gjorde det litt mer interessant enn man gjerne ønsket seg.

Når har det vel blitt laget en eller to nye filmer, samt ny sesong/er, men det får jeg se an når den tid kommer.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Granca said:

Javel. Da vet man det. Har et anstrengt forhold til religion, for å si det mildt. Det blir rett og slett for dumt at folk i våre dager fremdeles går rundt og tror på rent visvas og eventyr.

Jeg hadde en gang i tiden et slags anstrengt forhold til religion som over tid har utviklet seg til et apatisk forhold. Dersom mennesker får glede av å tro på dette så skal ikke jeg ta fra dem den. 

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (10 timer siden):

Saints ødela kvelden litt, selv om dem fortjente det. Gir OZ 8/10 før siste sesong. Mange interessante karakterer.

Kjipt det ja, men som du skriver, det var jo fortjent, og ga nok Solskjær noe å tygge på fremover, og klart, det er jo fortsatt 3 kamper igjen og 9 poeng å spille om. Og selv om United hadde vunnet i går, ingen garanti for topp 4 av den grunn. Så kanskje like greit at når dem først går på en "smell", så kommer det nå, mens de fortsatt har tid igjen, enn når det er altfor seint.

Angående OZ, mulig du har nevnt det tidligere, men hvilken sesong vil du si har gjort best/sterkest inntrykk til nå? 

Tror sesong 2-4 var de jeg likte aller best (eller så man husker det), men kjenner at lysten på et gjensyn er absolutt tilstede.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Frank.N.Steen said:

Kjipt det ja, men som du skriver, det var jo fortjent, og ga nok Solskjær noe å tygge på fremover, og klart, det er jo fortsatt 3 kamper igjen og 9 poeng å spille om. Og selv om United hadde vunnet i går, ingen garanti for topp 4 av den grunn. Så kanskje like greit at når dem først går på en "smell", så kommer det nå, mens de fortsatt har tid igjen, enn når det er altfor seint.

Angående OZ, mulig du har nevnt det tidligere, men hvilken sesong vil du si har gjort best/sterkest inntrykk til nå? 

Tror sesong 2-4 var de jeg likte aller best (eller så man husker det), men kjenner at lysten på et gjensyn er absolutt tilstede.  

 

Vil vel si jeg syntes sesong fire var sterkest. Gode karakterutviklinger og bra storyline.

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (2 minutter siden):

Vil vel si jeg syntes sesong fire var sterkest. Gode karakterutviklinger og bra storyline.

Nå er det jo en stund siden man så hele serien på en og samme gang (tror det i sommer 2011) men var det i sesong 2 eller 3 at Tobias Beecher ble litt vel "crazy"? Husker han hadde noen ganske så ville øyeblikk, og der selv nazi-gutta skygget banen når det skjedde.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Oz, selv om det er godt skrevet, er at det blir litt for «on the nose» til tider, altså at det blir for tydelig hva som skal skje. Det er vel litt sånn stilen er. Adebisi begynner å jobbe på aids-avdelingen, i neste scene står Nappa og sier til Adebisi hvor mye han hater homser. Så i neste scene igjen stikker Adebisi Nappa i armen med en sprøyte så han blir HIV-positiv...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (17 minutter siden):

Problemet mitt med Oz, selv om det er godt skrevet, er at det blir litt for «on the nose» til tider, altså at det blir for tydelig hva som skal skje.

Kan se den ja, og husker det begynte å bli mer og mer slikt utover i sesongene, og var det han mafia-sønnen som åpenbart ikke lærte fra første gangen, men prøvde igjen å være tøffing og sjef, og vel, det slo jo brutalt feil gang nummer 1, og selvsagt så man jo hvor det måtte gå gang nummer 2 med nazi-gutta.

Inntrykket var vel at serien begynte å gå litt på "tomgang" siste 2 sesongene, enkelte store profiler forsvant eller ble "skrevet" ut, og de som kom inn, greide aldri helt å følge opp, og ble en del "random" hendelser og litt "såpe-opera" light i perioder. Men likevel, ei serie som på det beste var helt i toppsiktet av tv-underholdning på tampen av 90 og tidlig 00-tallet. Tror nok ei 8/10 er der jeg også endte sist besøk i Emerald City. 

Edit:

Klart, i motsetning til andre serier, så foregår jo livene til hovedkarakterene stort sett av å være innelåst i et fengsel, og med tanke på hvor mye interessante karakterer og historier som da går igjen i løpet av dens 6-7 år lange levetid. Vel, det er nå ganske så imponerende hva de fikk ut av det.

Endret av Frank.N.Steen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...