Gå til innhold

Bytte maskin, hva er den gamle verdt


Anbefalte innlegg

Maskinen har disse speksene:

 

Quote

 

 

Jeg har etter kjøpet byttet grafikkort til 2070 super, og 64GB ram, dermed ble den gamle rammen og kortet solgt. Jeg tar med meg disse tingene til den nye maskinen, og jeg tenkte gjøre følgende:

Bestille ny komplett maskin med speksene jeg trenger, men nedgradere til 1650 OC eller 1030 grafikkort, og 8 eller 16GB ram. Tanken er å ta de delene i maskinen som skal selges for å "øke verdien". men hva tenker dere er best? Vil jeg få typ 2000 kr ekstra ved å "investere" i 1650 og 16gb ram for å øke antall personer som kan være interessert i maskinen, eller kan jeg like så godt nedgradere til 8GB ram og 1030 kort, og satse på typ 3000-4000 kr for maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, skal aldri si aldri. Jeg har en 5820k som jeg brukte lenge med et Radeon HD6870, men det skal sies at jeg kun bruker denne maskinen som Plex-server, og ripper DVD og BD med den. Den er ikke engang koblet til skjerm, men styres gjennom remote desktop.

Uansett, jeg ville ikke betalt ekstra for et skitskjermkort. For meg personlig, så tjener du ikke noe på å sende med Windows-lisens heller, og heller ikke den PSUen. Kabinettet er heller ikke noe jeg hadde hatt lyst til å betale mer for å få med.

 

Jeg ville solgt hovedkort, CPU, og til nød SSD i én pakke. Resten ville jeg solgt for seg selv. Da øker du antall interesserte, da folk ikke må kjøpe med ting de ikke trenger.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...