Gå til innhold

Sikkerhetsforskere: – Flere hundre millioner kabelmodemer i Europa er rammet av kritisk sårbarhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man bøyer det som intetkjønn (et modem) så skal det være "modem" i flertall. Men intetkjønn skal vel også etterhvert bort fra det noske språk slik som hunkjønn forsvant. Da bøyes det som hannkjønn og blir "modemer".

Skrevet

Det generelle mønsteret på norsk er at enstavelses intetkjønnsord ikke får noen endelse i flertall. Modem er et utenlandsk ord med to stavelser - derfor blir flertallsformen modemer, og det er også det som står i ordboken.

(Ellers må jeg si det er nytt for meg at intetkjønn skal bort fra det norske språk. Jeg har heller ikke fått med meg at hunkjønnet er forsvunnet.)

Skrevet

Har spurt Get om status på å mitigere dette på deres modem, jeg så at bla. Sagemcom-modemet de har hos meg er berørt. De visste ingen ting om saken enda.

• Liker 1
Skrevet

Vi som leste hele artikkelen fikk med oss at: "Når det gjelder tilstanden her til lands, opplyser forskerne at både Telia og Get AS i Norge har bekreftet at de har fikset sine enheter gjennom fastvareoppdateringer."

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...