Jump to content
Monnami41

Phillips 75PUS7803/1 - uklart bilde

Recommended Posts

Dersom dere sitter ganske nære TVen, så vil mye innhold se uklart ut, pga. at det er snakk om 4K TV på 75". Spesielt om dere ser på ting som har dårlig oppløsning og lav bitrate i utgangspunktet (f.eks. kabel-TV/Satellitt).

Hvordan ser det ut på Netflix med 4K abonnement? Hva med en god blu-ray? Eller UHD?

Annonse

Jeg har akkurat samme TVen, og jeg har ingen problemer med uklart bilde. Nå er det meste jeg spiller av minst 1080p, men har noe barneprogrammer på 480p, som naturligvis blir noe grøtete, men det er jo ikke tvens feil.

Har du gjort noen innstillinger? Har du fått kalibrert TVen? 

1 hour ago, MrMarbles said:

Dersom dere sitter ganske nære TVen, så vil mye innhold se uklart ut, pga. at det er snakk om 4K TV på 75". Spesielt om dere ser på ting som har dårlig oppløsning og lav bitrate i utgangspunktet (f.eks. kabel-TV/Satellitt).

Hvordan ser det ut på Netflix med 4K abonnement? Hva med en god blu-ray? Eller UHD?

Satellitt har ikke lav bitrate. Satellitt gir det beste bildet av linjær TV. Alle kabel/fiber leverandører bruker signaler fra satellitt.

Kjell Olaf Winther skrev (5 timer siden):

Satellitt har ikke lav bitrate. Satellitt gir det beste bildet av linjær TV. Alle kabel/fiber leverandører bruker signaler fra satellitt.

Jaok. Merkelig at alt ser grøtete ut på både satellitt og kabel TV da. I tillegg er det vel nesten ingenting av det som kjører i 1080p heller. 

mao var poenget mitt at linærTV i Norge er ikke noe å dømme en TV ut i fra. Spesielt ikke en 4K 75tommer. 

Viasat har en kanal i 4K, som nå også er tilgjengelig hos Canal Digital.

Det er en blanding av 1080i, 720p for det meste. Poenget er at kildene blir bedre og bedre for hvert år, samtidig som hele kjeden fra opptak til utsendelse kontinuerlig oppdateres. 

Og så spørs det om det er en toppklasse, middelklasse eller budsjettklasse 4K 75 tommere er....