Jens Kr. Kirkebø Skrevet 9. desember 2019 Skrevet 9. desember 2019 Dovreekspressen skrev (8 timer siden): Nesten ingen, om jeg skal tippe. Det har ikke vært ansett som lønnsomt. Situasjonen har riktignok endret seg litt med timesavregning på strøm. Bl.a. skriver Otovo: Nesten alle mener du vel... 1
Dovreekspressen Skrevet 9. desember 2019 Skrevet 9. desember 2019 Jens Kr. Kirkebø skrev (6 timer siden): Nesten alle mener du vel... Ja! Helt klart. Gikk surr i inverteringene der Har du batteri hjemme, btw? Du har jo mye solceller.
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 10. desember 2019 Skrevet 10. desember 2019 Dovreekspressen skrev (13 timer siden): Ja! Helt klart. Gikk surr i inverteringene der Har du batteri hjemme, btw? Du har jo mye solceller. Nei, det er ikke lønnsomt. Jeg får jo mer for strømmen jeg eksporterer enn jeg sparer på å bruke den selv. Så jeg prøver å bruke minst mulig av den selv. Får 110 øre/kWh av Midt Energi for 8000kWh årlig. 2
Kahuna Skrevet 10. desember 2019 Skrevet 10. desember 2019 Jens Kr. Kirkebø skrev (6 timer siden): Nei, det er ikke lønnsomt. Jeg får jo mer for strømmen jeg eksporterer enn jeg sparer på å bruke den selv. Så jeg prøver å bruke minst mulig av den selv. Får 110 øre/kWh av Midt Energi for 8000kWh årlig. Det var ingen dårlig deal. Hvor lenge kan du regne med å få den prisen?
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 10. desember 2019 Skrevet 10. desember 2019 Kahuna skrev (7 minutter siden): Det var ingen dårlig deal. Hvor lenge kan du regne med å få den prisen? Tja, vanskelig å si? Har hatt den i år ihvertfall Det er mange som tilbyr å kjøpe til 80-100 øre da, så jeg er ikke bekymret foreløpig Og om 5-6 år er anlegget nedbetalt, da er alt ren gevinst 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå