Gå til innhold

Bygge Nisse slede


buffy88

Anbefalte innlegg

Har i det siste blitt veldig interessert i snekring, men har jo da ikke noe særlig erfaring. 

Jeg har lyst til å bygge en liten Nisse slede, som på bildet. 

Spørsmålet mitt er vel, hvor finner man tegninger på noe sånt? 

Det er jo ikke den mest avanserte sleden men, jeg ser ikke en eneste spiker eller skrue på bildet. Hvordan har de gjort det? 

376e7c33e5169d894030a3d08c21abf4.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her ser det ut til at de har benyttet lim, samt senket noen hull. Du ser det ganske tydelig på pinnen helt forrest. Her er det borret et lite stykke inn i hver meie, og så en kladd lim i bunn av hullet. Den runde pinnen settes så inn i hullet. Ellers består hele sleden av flatt treverk som er saget ut og pusset, bortsett fra den ene pinnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (17 timer siden):

Her ser det ut til at de har benyttet lim, samt senket noen hull. Du ser det ganske tydelig på pinnen helt forrest. Her er det borret et lite stykke inn i hver meie, og så en kladd lim i bunn av hullet. Den runde pinnen settes så inn i hullet. Ellers består hele sleden av flatt treverk som er saget ut og pusset, bortsett fra den ene pinnen.

Ja ok, så grunnen til at jeg ikke ser noen skruer og spiker, er fordi det ikke er noen der.. Hadde ikke trodd at lim og to pinner ville holdt den sammen.. Men hva vet jeg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...