Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vertikale og horisontale striper på Windows laptop skjerm


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått et kjempemerkelig problem på laptoppen min som jeg ikke kan si at jeg har vært vitne til før.

Kanskje noen vet noe om dette og kan hjelpe meg i å finne ut om dette er software eller hardware relatert? Og eventuelt om noen kjenner til en fix så hadde jo det vært supert :) 

 

Se bilder vedlagt først:

  • Stripene dere ser i bildene er kun synlige på laptop skjermen. De er ikke synlige på eksterne skjermer.
  • Stripene bytter posisjon og fungerer som en slags "skygge" av andre bilder/ikoner som har vært eller er på skjermen.
    • For eksempel får musepekeren en stripe som "skygge".
    • I tillegg kan dere se at nettleser-vinduet får en "skygge".
  • Ved slike striper på skjerm ville jeg vanligvis konkludert med at LCD'n må være skadet. Det tror jeg ikke er tilfellet her siden stripene ikke har fast posisjon, men beveger seg i forhold til appers posisjon på skjermen.
  • Problemet kan minne om burn in, men er ikke dette heller siden stripene beveger seg.
  • Når jeg ser noe på youtube vil stripene være en "skygge" av andre åpne vinduer på maskinen i bakgrunnen.
  • Problemet varierer fra app til app. I noen apper er det graverende, mens i andre apper er det knapt synlig.

 

Jeg har allerede prøvd dette:

  • Slette drivere.
  • Oppdagere drivere.
  • Formatere maskinen.
    • Dette gjorde forøvrig at problemet eskalerte...

 

På forhånd mange takk for hjelp.

1.PNG

2.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har aldri vært utsatt for det som jeg vet. Den står stort sett stasjonært koblet til docking på jobb.

 

Dersom det er trykkskade så er det jo rart at "skaden" flytter seg rundt forbi på skjermen. Den følger for eksempel etter musepekeren. Det ville vel ikke en trykkskade gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...