Gå til innhold

Sette opp ipv6 på ruteren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte de innstillingene, men det kommer ikke opp at jeg har ipv6 på verken pcen eller når jeg sjekker IP'en min.  Står bare : Not detected .

Jeg sitter ikke på et gammelt CDK nett, det er et ganske nytt fibernett.

Endret av Digidaren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk med ISP om IPv6 er aktivert for din installasjon. Prøv med PC koblet direkte i fiberconverter/modem, se om du får IPv6 der. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
17 hours ago, NULL said:

Mener jeg både på Altibox og Telenor har fått IPv6 uten å gjøre noe som helst av oppsett i ruteren.

Da husker du nok feil. På Altibox må du inn på Mine sider og aktivere IPv6. Fra Altibox får du heller ikke "native" IPv6, men IPv6 i tunnel over IPv4, kalt 6RD. Dersom du har hussentralen i bridge mode og kjører egen router, må du også aktivere IPv6 og konfigurere dette selv i routeren, med mindre din routermodell støtter auto-detect og auto-config av IPv6 og 6RD.

For Canal Digital / Telenor med internett levert over coax via kabelmodem må ISP aktivere IPv6 for ditt abonnement. Fra Telenor får du native IPv6, slik alle burde levert.  I routeren din må du også aktivere IPv6 og konfigurere dette selv, med mindre din routermodell støtter auto-detect og auto-config av native IPv6.

For å teste, bruk for eksempel https://test-ipv6.com/

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV
On 10/7/2020 at 7:44 PM, Digidaren said:

Fikk det ikke til her dessverre

Har du snakket med Telenor og fått de til å aktivere IPv6 på ditt abonnement? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...