Gå til innhold

Fjerne kabler fra GET


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Flyttet inn i et hus i fjor. Vi har Altibox, men det har tydeligvis vært Get her fra før siden det ligger en del kabler utenfor. Regner med det er Fiber? Get sier at hvis de skal fjerne de, så blir fakturert for det siden kabelen tilhører eiendommen.

De sier også at jeg kan fjerne de selv på eget ansvar, men hva kan egentlig gå galt med å kutte de selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Regner med det er Fiber? 

Tvilsomt. Gamle kabler er coax. Eller det kan være telefon (Telenor), da er det flerpar kabel.

Du kan skjære litt i ytterkappen for å sjekke. Hvis det er coax ser du en flettet metallstrømpe.

 

Har Get sagt noe om de har kabler i området? Hvis det er aktive kabler så er det ikke så lurt å kutte de. Da kan naboene miste signalet, de ringer feilmeldingen, og du får regningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tvilsomt. Gamle kabler er coax. Eller det kan være telefon (Telenor), da er det flerpar kabel.

Du kan skjære litt i ytterkappen for å sjekke. Hvis det er coax ser du en flettet metallstrømpe.

 

Har Get sagt noe om de har kabler i området? Hvis det er aktive kabler så er det ikke så lurt å kutte de. Da kan naboene miste signalet, de ringer feilmeldingen, og du får regningen.

Skulle tru de kanskje ville si noe om det når jeg oppga adressen min når jeg snakket med de? Eller kanskje ikke.. Og rart at de sier jeg kan kutte selv om de fortsatt er aktive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...