Gå til innhold

Wifi tale I utlandet


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det her er et engangstilfelle, men jeg sitter nå i Kiel, Tyskland, er tilkoblet Wi-Fi nett og har Wi-Fi tale. Det lar seg ringe/motta samtaler mens jeg har på flymodus. Flere som har erfart dette?

 

*Edit* Glemte å si at det gjelder happybytes. Jeg har OneCall på samme telefon som ikke gir Wi-Fi tale i tyskland.

 

*Edit2* Nå virker Wi-Fi tale på OneCall også. Jeg benytter ingen VPN.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra EU/EØS til EU/EØS:

Du bruker av de inkluderte minuttene og meldingene dine.

 

Dette er fra One Call sine sider.

Men nå er vi usikre på hvordan Wi-Fi tale virker. Om det var tilfeldig at det virket, og at telefon eller operatører som trodde jeg befant meg i Norge, eller om Wi-Fi tale faktisk virker i utlandet og fremstår med tysk lokasjon og lar meg bruke telefonen som at jeg befinner meg i EU. Førstnevnte gjør da at jeg må betale for å ringe tyske nr, mens siste gjør det gratis.

Lenke til kommentar

Trur wifi tale kan lurer til å bli skrudd på i utlandet. for jeg har har vert tilkoblet wifi tale med chili som opratør i sverge med finsk ip igjennom elisa. Så kan jo vere di systemene som sjekker feiler av og till? for nå på happybytes får jeg ikke wifi tale til og fungere fra utenlands ip selv i norge. Så kan vere telia er mindre streng en telenor på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...