Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler noen ganger for å være slem mot partner


Anbefalte innlegg

Noen ganger får jeg en impuls for å si ganske stygge ting mot samboeren min. Er som en bryter skrus på. Ønsker sikkert bare en reaksjon/oppmerksomhet?

Vanskelig å komme på eksempler, men feks «ja, jeg burde nok finne noen andre som [...]», og andre litt verre ting. Har kontroll over meg selv, vet at jeg vil si noe sårende, men velger å gjennomføre likevel. Føler meg ofte usynlig for partner

 

Anonymous poster hash: a9745...049

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig at du får ned tankene på papir, kartlegg livet ditt. Skriv ned oppvekstvilkår, rollemodeller. Adskill hva du har lært av dem, og hvem du egentlig er selv. Finn så ut hva du mangler. Det er alltid en grunn til slik adferd.

 

Det -kan- være at samboeren din også fremprovoserer denne adferden subtilt, at han eller ho er den som er såret og har tillærte negative adferdsmønster, og fremprovoserer dette hos deg. Men det blir bare antagelser fra min side, fakta må du finne ut av selv.

 

Eller, prate med fastlege og høre hvor lang ventetid det er til psykolog eller familieterapeut. Kan være lurt å ha noen profesjonelle med taushetsplikt å prate med. Bare sørg for å være direkte og ærlige med dem og ikke la tiden gå for lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du blir såret og ønsker å bite fra deg antar jeg. Dere må snakke sammen om det som plager deg oftere og se forbedring. Blir det ikke bedre må du bare finne noen andre der du ikke får med disse følelsene.

 

Har dere barn sammen vil jeg si dere begge bør jobbe hardt med å kommunisere bedre. Har dere ikke barn så er det lite vits å kjempe for at forholdet skal fungere dersom det passivt ikke gjør det for begge parter.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Virker som for meg du er godt bevisst på hva du sier til partneren din,og du vet godt at det er sårene. Men tips til deg så burde du slutte med det, og ta deg sammen, tenkt deg om partneren din bare gå fra deg? Også ligger du det med vond følelse med anger, også skjønner du det at de er sårene ordene som du har brukt mot parnern din som er grunnen.

Endret av Littlecuriousme12
Lenke til kommentar

Noen ganger får jeg en impuls for å si ganske stygge ting mot samboeren min. Er som en bryter skrus på. Ønsker sikkert bare en reaksjon/oppmerksomhet?

Vanskelig å komme på eksempler, men feks «ja, jeg burde nok finne noen andre som [...]», og andre litt verre ting. Har kontroll over meg selv, vet at jeg vil si noe sårende, men velger å gjennomføre likevel. Føler meg ofte usynlig for partner

 

Anonymous poster hash: a9745...049

 

Basert på eksempelet du viser til, kan det se ut som du heller burde rette blikket innover. Mulig samboer fortjener det, men tonen du har lyst å si ting med antyder at noe har gått for langt. Eller kanskje du bare søker dramatikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...