Gå til innhold

Indisk politi slo til mot mistenkte datasvindlere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte å ha fått et antall slike oppringinger siste året. De pleier å ringe innafor arbeidstiden, noe som egentlig er litt dumt om man ønsker å kaste bort tiden dems på tullprat :nei:

 

Siste to oppringinger var litt merkelige, da presenterte dem seg før de la på.

 

Jeg får stadig telefoner også. Svarer ikke lenger jeg... Men det er ikke sikkert det er de samme som er tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trikset er å svare "OK" eller "Mhhhm" alle ganger de forventer et svar. Med forskjellig tonefall. Da kan man ha en lang samtale med dem, samtidig som man jobber eller gjør andre ting. Tar 1% hjernekapasitet å gjøre dette, også drar man tiden ganske bra ut for dem :D

 

Tar faktisk litt tid før de merker det..... Og det er mindre tid dem har til å svindle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

det er folk som faktisk har det som hobby å komme seg inn på disse sentrene. de sender ofte informasjonen/beviser videre til indisk/amerikansk/britisk politi, som da henlegger saken, dette er sannsynlig noen ikke betalte beskyttelses pengene sine i tide,eller at noe faktisk fik fingeren i noen resurser som politiet i India tydelig ikke har ellers. ellers hadde det vært flere av disse som hadde blitt tatt ned for mistanke om nettopp dette problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fortsatt tilgode å aldri å ha fått en slik oppringning. Montro hvordan dere er rigget til for at de kan nå dere? Men det skal visst være så mye av slikt at kanskje jeg også en dag får disse oppringningene.

 

På mobil så kan man blokkere nummere selv også. Greit å vite..

 

Er noen som har det morro med det:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...