Gå til innhold

Ny tv, 75-82 tommer, budsjett 20-30k


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal nå ha meg tv i ny leilighet, og har plass til helst en 82 tommer, men tenker minimum 75tommer.

Budsjettet mitt er 20.000, men kan (helst ikke) strekke meg til 30.000 

 

Mitt bruk er hovedsakelig streamingtjenester og vanlig TV.

Men jeg ser og mye filmer/serier fra PC som står i et annet rom

 

Jeg skal også gå til innkjøp av et surroundanlegg (gjerne trådløst) som skal kobles direkte til TV.

 

Det er derfor viktig for meg at tv'en støtter surround, enten dette er direkte via eks Netflix, HBO osv, eller om jeg streamer en 5.1 4K film via PC på kablet nettverk til TV ved bruk av f.eks en app som Plex (eller andre lignende).

 

Med det sagt, er det noen tver som er å anbefale da? Har tittet litt rundt, men er ikke lenger oppdatert på hva som er bra/dårlig mtp dagens teknologiutvkling. 

 

Takker for svar. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung UE82NU8005 er en sikker vinner, og må vel være kanskje det aller beste kjøpe i denne prisklassen.

Den ser ut til å nettopp å blitt erstattet med UE82RU8005 , uten at jeg vet hva som er oppgradert - men er nok sikkert lurt å gå for siste versjon.

 

TVen har vært på tilbud flere ganger til 20.000. Ellers kan det være lurt å vente til black friday.

Lenke til kommentar

LG sine modeller bruker IPS panel, så har bra innsynsvinkel, men dårlig kontrast og dårlig sortnivå. Det er vel ikke FALD på denne?

 

Så alt kommer an på hva du foretrekker. Best mulig bilde, eller størst mulig bilde. Personlig hadde jeg gått for Sonyen på 75". Mye bedre bilde og en solid HDR opplevelse. Den går opp til 1000nits. LGen aner jeg ikke hva går opp til, men LG's LCDer har generelt mye dårligere lysstyrke enn konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...