Gå til innhold

Hvorda automatisk Stenge ned PC


Fiat600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det pleier å være en del av power settings (Edit power plan) i kontrollpanelet.  Da kan man velge dels hvor lenge PC skal være påslått når den er kun på batteri og tilkoblet strøm og hva som skal skje når man lukker skjermen (sleep eller shutdown eller ingenting), hva som skal skje når man trykker  power knappen osv  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

litt av ei smørbrødliste med instruksjoner bare for å slå av pc'n

 

hvorfor kunne ikke microsoft bare lagt til et valg i strømstyring, "shut off computer when idle for more than:

 

2 hour

3 hour

5 hour

8 hour

etc.

 

var det ikke noe slikt med tidligere windows? men mulig jeg husker feil

Virket det eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

har ikke tenkt prøve. ble sliten av å bare lese gjennom oppskriften :)

Huffja. Det er jo 8 valg og 2 minutter du aldri får igjen.

Da må jeg bare beklage, men jeg fant ikke noe enklere.

Lenke til kommentar

Da må jeg bare beklage, men jeg fant ikke noe enklere.

 

ikke ta det personlig da. Var ingen "kritikk" av deg eller at du var behjelpelig med å finne en fremgangsmåte, men en refleksjon eller hjertesukk over at det skal være så innviklet. Må vel være enig i at sammenlignet med hvor enkelt og likefrem det er å velge hvilemodus eller dvalemodus, så kunne det vært tilføyd et valg til, "slå av pc'n" ?

 

Men, kommer kanskje i "neste Windows xx"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

ikke ta det personlig da. Var ingen "kritikk" av deg eller at du var behjelpelig med å finne en fremgangsmåte, men en refleksjon eller hjertesukk over at det skal være så innviklet. Må vel være enig i at sammenlignet med hvor enkelt og likefrem det er å velge hvilemodus eller dvalemodus, så kunne det vært tilføyd et valg til, "slå av pc'n" ?

 

Men, kommer kanskje i "neste Windows xx"

Om der hadde vært et valg, så ville nettet bli fult av brønnpissere som ble forbannet på Windows som avsluttet plutselig uten at de fikk lagret arbeidet sitt.

Lenke til kommentar

Du kan også bruke Windows Task Scheduler som følger med Windows til å lage en task som skrur av PC'en når den har vært inaktiv i X-antall minutter for å spare batteriet. Enda bedre: Skru av 'Turn on Fast Startup' i Control Panel > System and Security > Power Options > Choose what the power buttons do. Da sparer du batteriet enda mer siden den ikke lenger holder strøm i komponentene dine etter shutdown, men startup kan ta litt lenger tid (ubetydelig med en SSD).

Endret av Cyberfictional
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du kan også bruke Windows Task Scheduler som følger med Windows til å lage en task som skrur av PC'en når den har vært inaktiv i X-antall minutter for å spare batteriet. Enda bedre: Skru av 'Turn on Fast Startup' i Control Panel > System and Security > Power Options > Choose what the power buttons do. Da sparer du batteriet enda mer siden den ikke lenger holder strøm i komponentene dine etter shutdown, men startup kan ta litt lenger tid (ubetydelig med en SSD).

Det har TS skrevet at det ble alt for mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vi kan lage et PS-script for TS som gjør dette, men er usikker på om det bryter forumregler av åpenbare grunner.

De lærer ingenting, om de får alle svarene på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...