Gå til innhold

Billigst mulige LCD skjerm


alex100

Anbefalte innlegg

Unnskyld for crap-tingen, men er ikke dette i nærheten av crap.. du må nok selv vurdere..

 

(groenn @ 26/10/2003 : 15:32)

Har altså kjøpt både pcen og skjermen.

Se også her

 

Den virker helt greit men er litt mørk når du kommer lavt. Lystyrken

må stå på fullt.

Det er forsåvidt greit nok det, det piper litt i skjermen hvis ikke lyset står på

100%. Men det må det altså 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld for crap-tingen, men er ikke dette i nærheten av crap.. du må nok selv vurdere..

 

(groenn @ 26/10/2003 : 15:32)

Har altså kjøpt både pcen og skjermen.

Se også her

 

Den virker helt greit men er litt mørk når du kommer lavt. Lystyrken

må stå på fullt.

Det er forsåvidt greit nok det, det piper litt i skjermen hvis ikke lyset står på

100%. Men det må det altså 

For å være ærlig så høres det helt greit ut..

Lenke til kommentar

Har prøvd en lignende skjerm fra Orion, men huska ikkje ka den heite. Fra mi side så er den meged bra til å sammenligne med prisen. Iallfall denne støttet 75Hz ved 1024 x 768, men jeg da ikkje si ut i fra denne skjermen om den er bedre på rema. Det jeg kan si er at på andre webshopper der jeg har klart å finne dem så var denne litt billigere enn den på rema da, men da kostet denne på rema ca. 2300-2500kroner!! Dette hjalp sikkert ikkje særlig mye, men ut ifra den skjermen jeg prøvde med samme merkenavn var bra til den prisen den fikk.

Lenke til kommentar

Rema-skjermen er en Medion. Sånn jeg forsto det peip den når den ikke sto på full lysstyrke. Det betyr ikke at det er sånn på alle skjermene.

 

Etter mye grubling skulle jeg kjøpe en sånn billigskjerm for å bruke som test-skjerm til hjemmekino-PC'en min men når jeg kom dit var det utsolgt. :)

 

Elkjøp har 17" medion-skjermer inne og de ser helt greie ut, men det betyr jo ikke at 15" modellen er like bra.

Lenke til kommentar

hoppsi hei....

 

sitter med en rema lcd skjerm og er storfornøyd med den.. skjønner ikke hvorfor folk alltid skal krangle om noe de ikke vet..

 

selvfølgelig finnes det bedre skjermer, men ikke billigere og som flere har uttalt seg om: du får hva du betaler for.

men skjermen er kjempegod, ingen døde pixler, ingen problemer så langt.

Skal man bruke skjermen til spilling (dvs fps og high refreshrate spill) så vil dessverre ikke denne skjermen falle i smak.

 

info:

-beregnet oppløsning: 1024x (oppløsning under vil fremkalle en tåkete effekt)

-hz: 60

-Gode klare farger null problem.

-scroller man raskt f.eks på en webside får man en ufokusert effekt (dette pga en litt tregere refreshrate enn på de bedre skjermene)

 

er det far som skal bruke det så kan man like gjerne kjøpe remaskjermen siden far kun skal leke i word og surfe vg, er man hardcore cs-freak med et kjært forhold til hz og oppløsning er ikek denne skjermen noe for deg..

 

 

ps. rema kjøper inn datavarer fra tyskland (blant annet medion)

Lenke til kommentar
Rema-skjermen er en Medion. Sånn jeg forsto det peip den når den ikke sto på full lysstyrke. Det betyr ikke at det er sånn på alle skjermene.

 

Etter mye grubling skulle jeg kjøpe en sånn billigskjerm for å bruke som test-skjerm til hjemmekino-PC'en min men når jeg kom dit var det utsolgt. :)

 

Elkjøp har 17" medion-skjermer inne og de ser helt greie ut, men det betyr jo ikke at 15" modellen er like bra.

Hjemme hos min lokale rema butikk heter den "life".. :D

Lenke til kommentar
Hvordan er garantien? Hvem skal reparere hvis den har feil eller mangler.. Det er ikke bare pris du må se på.. For alt vi vet kan denne skjermen være helt elendig.. Og tror jeg rett, så får du vel ikke testet den heller.. MIn erfaring med dagligvare-butikk-elektronikk, er at det stort sett er masse produsert søppel, fulle av mangler.. Sleng på 1500kr til, så får noe du kan stole på!

Pkt 1 Garanti: Kjøpsloven gjelder uansett.

Pkt 2 Masseprodusert: Nevn en LCD-skjerm i salg som ikke er masse-produsert. :p

Lenke til kommentar
garanti er tull og tøys. Kjøpsloven gjør at hvis skjermen ikke virker etter 2 år (ved vanlig bruk) har du rett på ny. Med en god advokat klarer du kanskje å få ny etter 5 år også.

Dette viser jo din kunnskap! Ikke kom med slikt tull, når du vet at det er produsenten som gir deg en garanti.. Nevn en som har kommet igjennom med en slikt sak! En garanti er en garanti, uansett vil ikke den som har solgt deg skjermen gi deg en ny en etter at garantien er gått ut.. Ved et kjøp går man med på garantier og lignende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...