Kajac Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Fant denne annonsen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=159292290 På et bilde av motorblokken ser man fire tennplugger som bare står "skrudd inn" i den, uten noen ledninger eller noe annet tilkoblet. De "vanlige" pluggene er tilkoblet som normalt. Noen som vet hvorfor/hva dette er for? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 A few manufactures tried that to optimize spark for more power and fuel economy. The four spark plugs on the driver's side are ignition spark plugs. The four on the passenger side spark during exhaust to attempt to completely ignite the combustibles in the exhaust. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Interessant. Men disse serr jo ikke ut til å være tilkoblet noe som helst. Og hva skulle de evt. vært koblet til? Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Pluggene hører ikke hjemme der, den mangler rørsystemet til forgasseren og jeg tror det skal være en slags for-varme. Jeg hadde en 626 som var fra generasjonen før denne med bakhjulsstrekk men den hadde samme motor. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Skulle med andre ord ha sett ut som på denne videoen; Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Interessant! Så pluggene er bare satt inn for å tette noen huller? Kjørte den eksos rett inn i forgasseren? Og hva er konsekvensen av at dette "systemet" er fjernet? Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Interessant! Så pluggene er bare satt inn for å tette noen huller? Kjørte den eksos rett inn i forgasseren? Og hva er konsekvensen av at dette "systemet" er fjernet? Jeg er litt usikker på om slangene som mangler er for automatchoke, varmluft til forgasseren eller om det er et system som skal redusere utslipp med å resirkulere noe av eksosen. Ser nå at den blanke slangen til høyre er varmluft fra eksosmanifolden til forgasseren. Dette er forøvrig veldige gode biler å kjøre, mulig 1.6 literen blir litt slapp på en så stor bil. Ikke ofte man ser disse etter veien lengre, rusta har vel tatt knekken på de fleste. De rustet fælt i støtdempertårnene bak. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg er litt usikker på om slangene som mangler er for automatchoke, varmluft til forgasseren eller om det er et system som skal redusere utslipp med å resirkulere noe av eksosen. Ser nå at den blanke slangen til høyre er varmluft fra eksosmanifolden til forgasseren. Dette er forøvrig veldige gode biler å kjøre, mulig 1.6 literen blir litt slapp på en så stor bil. Ikke ofte man ser disse etter veien lengre, rusta har vel tatt knekken på de fleste. De rustet fælt i støtdempertårnene bak. Ja, er mange år siden jeg så en slik "i levende live". Selv har jeg en 1989 Mazda 323 BF som har blitt godt ivaretatt med jevnlige rustbehandlinger av både meg og tidligere eiere. Muligens den mest rustfrie av denne generasjonen igjen i Norge. Det er ikke mange igjen. Min har forresten ikke noen slike rør-opplegg, men så har jeg innsprøytningsmotor, vet ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2019 Ja, er mange år siden jeg så en slik "i levende live". Selv har jeg en 1989 Mazda 323 BF som har blitt godt ivaretatt med jevnlige rustbehandlinger av både meg og tidligere eiere. Muligens den mest rustfrie av denne generasjonen igjen i Norge. Det er ikke mange igjen. Min har forresten ikke noen slike rør-opplegg, men så har jeg innsprøytningsmotor, vet ikke om det har noe å si. Er ganske sikker på det rør opplegget ikke eksisterte på modeller med innsprøytning. Jeg har hatt flere Mazda, 929L , 929 stasjonsvogn, 626 CB, 626 GC Coupe og 323 BD. Må si jeg savner 929 stasjonsvognen, den var lat og tørst men veldig komfortabel. 929 stasjonsvogn: 626 CB: 626 GC cupe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå