Gå til innhold

ICE 4G modem istendenfor "Ring hytta varm"?


Anbefalte innlegg

Å kjøpe en komplett pakke fra Sikom.no (ring hytta varm) er enkelt. Da får man en app og kan styre termostater for panelovner og varmekabler hjemmefra.

 

Men jeg trenger uansett ICE mobilt bredbånd på hytta da da får man en 4G modem + wifi router. Hvis jeg finner en wifi termostat med app, da kan jeg vel kvittet meg med Simko.no (ring hytta varm)-

 

Noen som har testet dette?

Endret av amund99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke så lett siden du ikke får public ip fra Ice som privatkunde såvidt jeg vet. Telenor/Telia kan.

OK, takk. Da må jeg vel bruke Telia/telenor. Ingen krise kanskje, jeg tror prisene er ganske like. Men greit å slippe unna "Ring hytta varm" www.Sikom.no da det blir en ekstratjeneste som man ikke trenger.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe ovner og plugin fra Mill så kjører du alt via en app på telefonen

 

Ja, men jeg har varmekabler ... Micro Matic har en termostat på wifi og IOS app. Men ICE 4G router har dynamisk IP adresse, hva skjer med forbindelsen når den endres? Da mistr jeg vel kontakt til hyttas ICE modem? 

Lenke til kommentar

Blir ikke så lett siden du ikke får public ip fra Ice som privatkunde såvidt jeg vet. Telenor/Telia kan.

 

En God Løsning er ikke avhengig av at det åpnes porter ut e.l., men at enheten som styres setter opp forbindelse med en server "fra innsiden" av nettet. Man kan si at ulempen med slike er at man er avhengig av at enheten fortsatt er støttet av leverandørens administrasjonstjeneste, men sikkerhetsmessig er det bedre enn en direkte eksponert enhet.

 

Og etter hvert er vel dette de fleste baserer seg på - ikke at serveren blir enheten i seg selv. Appen er bare i kontakt med løsningen sentralt, og det samme med enheten. Ikke noe fikling med ddns, port forwarding osv.

Endret av NULL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...