Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router restarter seg selv?


Anbefalte innlegg

Hei og God Jul!

 

Prøver å få i gang det trådløse nettverket hjemme. Der jeg har en D-Link DI-614+ router og skal knytte til en maskin med hjelp av et USB-adapter (D-LinkDWL-120+).

Har i tillegg koblet en maskin til router ved hjelp av vanlig kabel.

 

Problemet er å få stabil overføring mellom router og USB-adapter. Når jeg forsøkte med flere vegger (3-4 stk) mellom, ble linjen brutt relativt ofte (Nettverkskabel er koblet fra). Har nå montert opp nettverket med 1/2-meter mellom enhetene. Likevel kuttes tilkoblingen av og til. Ser at på router forsvinner signal både for WAN og WLAN, ser ut til at router restarter. Kan dette være tilfelle? Er det noen instillinger på router som er feil? Noen som har erfaringer med dette?

 

Imøteser svar fra dere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme router som deg, og jeg har hatt det samme problemet.

Problemet ble løst når jeg installerte kortet slik det står i manualen at det skal gjøres. Dvs. Driverne skal installeres først, og deretter kortet.

 

Grunnen til at det ikke ble gjort i denne rekkefølgen i utgangspunktet var at kortet sto i etter en formatering.

 

Så mitt råd vil være å eventuelt laste ned de nyeste driverne, og så slette de gamle. Deretter tar du ut kortet og starter maskinen på nytt. Når du har installert den nye untilityen slår du av og setter inn kortet.

Lenke til kommentar

Hmm!

 

Så skjer det igjen... :(

 

Router kobler ut ved jevne mellomrom (takket jeg litt for tidlig for hjelpen?).

 

Uansett, maskin med USB-adapter er slått av.

Nå bruker jeg router som switch, der maskinen jeg nå benytter er koblet til router ved hjelp av kabel. Likevel kobler router ut, kun i noen sekunder, men det er likevel kjipt når jeg prøver meg på større nedlastinger.

 

Noen som har en forklaring på dette? Hva bør gjøres slik at dette unngås?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...