Gå til innhold

Russisk robot klarte ikke å koble seg til romstasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en "fake news" fra TU. Man kan i allefall konkludere med at TU ikke lenger er hva det en gang var med tanke på å presentere nyheter som er av teknologisk interesse. Og før noen moderatorer sletter denne meldingen med påstand om at innholdet ikke har relevans for artikkelen så bør man kanskje begynne å slette artikkler også hvor overskrift og innhold heller ikke er særlig relevant for fakta. Men dere synes kanskje dere bare er litt morsomme. Jeg synes dere er useriøse.

Endret av EremittPåTur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en "fake news" fra TU. Man kan i allefall konkludere med at TU ikke lenger er hva det en gang var med tanke på å presentere nyheter som er av teknologisk interesse. Og før noen moderatorer sletter denne meldingen med påstand om at innholdet ikke har relevans for artikkelen så bør man kanskje begynne å slette artikkler også hvor overskrift og innhold heller ikke er særlig relevant for fakta. Men dere synes kanskje dere bare er litt morsomme. Jeg synes dere er useriøse.

 

Hva er det som er "fake news" her? Har ikke Russland sendt opp en robot? Eller hadde den ikke problemer med å koble seg til? Eller heter ikke roboten Fedor?

 

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ikke er riktig her, da jeg finner både roboter og romfart interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dockingen er helt automatsert, og at roboten ikke hadde noe med flause å gjøre. I tillegg så er vel Fedor fjernstyrt, og ikke autonom?

 

Stemmer, dockingen er ikke styrt av Fedor. Fakstisk er Fedor å regne som nyttelast, men sitter i førersetet.

Problemet med dockingen ser ut til at det er noe galt på ISS sin side.

https://www.dw.com/en/russian-robot-fedors-capsule-fails-to-dock-at-iss/a-50147614

Lenke til kommentar

Nok en "fake news" fra TU. Man kan i allefall konkludere med at TU ikke lenger er hva det en gang var med tanke på å presentere nyheter som er av teknologisk interesse. Og før noen moderatorer sletter denne meldingen med påstand om at innholdet ikke har relevans for artikkelen så bør man kanskje begynne å slette artikkler også hvor overskrift og innhold heller ikke er særlig relevant for fakta. Men dere synes kanskje dere bare er litt morsomme. Jeg synes dere er useriøse.

 

Her ser jeg bare en påstand med null referanser mot fakta. Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, så tror jeg du må grave litt, vise til faktafeil i ingress, overskrift o.l.

Hvis ikke tror jeg kommentarene dine blir mer underholdning enn noe annet :-).

Lenke til kommentar

Her ser jeg bare en påstand med null referanser mot fakta. Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, så tror jeg du må grave litt, vise til faktafeil i ingress, overskrift o.l.

Hvis ikke tror jeg kommentarene dine blir mer underholdning enn noe annet :-).

Kan nok ikke hjelpe deg så veldig, tror det blir vanskelig. Men tror du hadde regatert om det stod "Vannrasjoner klarte ikke å koble seg til romstasjon", eller "mat klarte ikke å koble seg til romstasjon" Roboten var kun last. Ikke noe mer. Slik TU i det siste velger å formulere seg i sine overskrifter så skaper de en illusjon av at en robot har aktivt forsøkt å koble seg til romstasjonen noe som ikke er tilfelle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...