Gå til innhold

Firewire Tilkopling


mjoesund

Anbefalte innlegg

Woho! Har fått ekstern hardisk til jul. Men det var da pokker så tregt det gikk å overføre filer!! Får ikke firewire-kabelen til å passe. I dataen er det en liten inngang mens kabelen som jeg fikk med hardisken er mye større. Vil ikke passe i inngagen uten makt. Må jeg kjøpe en ny kabel eller er det ikke firewire jeg har på dataen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
heller 6 til 4, har ikke sett 4 til sett ennå...

 

Det er jo muligens en grunn til hvorfor folk kaller FireWire-kabler for "fire-fire" og "fire-seks". Blir jo ****** meg det samme hvilken vei du sier det, det er bare å bytte om på endene for å få hardwaren til å passe uansett... dah...

Blir for dumt å kverulere for det der...

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar
Det er jo muligens en grunn til hvorfor folk kaller FireWire-kabler for "fire-fire" og "fire-seks". Blir jo ****** meg det samme hvilken vei du sier det, det er bare å bytte om på endene for å få hardwaren til å passe uansett... dah...

Blir for dumt å kverulere for det der...

så har man en 4 til 6 kabel, så kan man få kjøpt en overgang fra 4 til 6?

(gjelder f.eks. stasjonær og eksternt hdd koblet sammen med en 4 til6 kabel..)

 

:shrug:

Lenke til kommentar
hvordan få det til? kjøpe 6 til 6 pins kabel (jeg har ikke sett en overgang fra 4 til 6 ennå, har selv kun en overgang fra 6 til 4)

 

Vel, man kan fortsatt snu på ledningen:

 

Hardware, 6-pins port: 6-4-overgang: 4-6-kabel: Hardware, 6-pins port

 

...

 

Edit: Og, kan du ikke reversere overgangen, sånn at den vil funke som en 4-6-overgang?

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

du skal ha 6til6 kabel? det vel de beste å kjøpe en da..se selger også disse på biltema og clas ohlson.........pc shops også:-))

 

når jeg kjøpte maxtor 5000xt ekstern HD fikk jeg med en 6til6 kabel

 

for å bruke den på labtop. som har 4pin utgang..gikk jeg på biltema og kjøpte en 6til 4kabel

 

koblet 4pin delen i labtop, og 6pin delen bak på firewire harddisken

 

eller om du skal line sammen harddiskene... en 6til6 kabel i en port i hver harddisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...