Gå til innhold

xperia xz android 9 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan installere Android 9 selv.

Ikke en offisiell version fra Sony, men en som noen har ordnet til selv.

 

XDA developers er bra forum for guider og hjelp med slikt.

 

Du kan installere f.eks Omnirom:

https://forum.xda-developers.com/xperia-xz/development/rom-omnirom-t3912113

 

Eller så kan du tillogmed installere Sailfish OS på denne om du vil prøve noe annet en Android og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

hm, litt avansert eller? Kan du utdype litt :)

Ja, akkurat som Complexity skrev.

 

Mobilen din er fra 2016, så jeg tviler veldig sterkt på at Sony vil oppdatere den til android 9. Da er det eneste alternativet du har, å laste ned og installere en egen ROM (en android versjon laget av individuelle utviklere/kodere). Siden android i utgangspunktet er Open source, så bygger de på dette og tilpasser hver enkelt telefon.

 

OmniROM er bra laget og har bra støtte. Ved å bruke en annen android enn den offisielle fra Sony/Google så kan du få mye mer kontroll på hva som skjer på mobilen og mange nye funksjoner.

 

Les XDA forumet og fordyp deg i materialet, det kommer til å kreve en del arbeid, men jeg er sikker på at du blir fornøyd når det er gjennomført :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Holder på med progr.vare.rep. på companion nå. Det er kona sin mobil :ohmy: så om det går galt må det kjøpes ny. Oppfattet eg rett om det sto ett eller annet om ukentlig oppdatering? på linken du dere la ut?

Det er månedlige sikkerhetsoppdateringer (de som også blir sluppet til alle andre android mobiler), og i tillegg til dette så kan det slippes ukentlige oppdateringer (som gir nye funksjoner eller som fikser problemer).

 

Men du bestemmer jo selv når og om du vil installere oppdateringene.

Lenke til kommentar

Det er månedlige sikkerhetsoppdateringer (de som også blir sluppet til alle andre android mobiler), og i tillegg til dette så kan det slippes ukentlige oppdateringer (som gir nye funksjoner eller som fikser problemer).

 

Men du bestemmer jo selv når og om du vil installere oppdateringene.

 

ok, samme som før altså. Måtte prøve flere ganger nå for å fullføre programvarereperasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ok, samme som før altså. Måtte prøve flere ganger nå for å fullføre programvarereperasjon.

 

Nå er det problemer med wifi, min zx Premium viser på 5g 150 ned og opp mens xz viser av og til under test 150 opp og 20 ned. Har testet og testet men ett eller annet er feil med nettkoblingen. Har tilbakestiit nettverksinnst. og lastet ned nett og mms innst. men det blir ikke bedre. Har ikke prøvd meg på andr. 9 enda. Noen som har tips??

ps: stort sett viser den bare ca 20-30 opp og ned. Wifi tale virker sporadisk mesn VoLTe okkuperer den plassen uten at det er 4G dekning. :ohmy:

Endret av I38ZDGBR
Lenke til kommentar

Nå er det problemer med wifi, min zx Premium viser på 5g 150 ned og opp mens xz viser av og til under test 150 opp og 20 ned. Har testet og testet men ett eller annet er feil med nettkoblingen. Har tilbakestiit nettverksinnst. og lastet ned nett og mms innst. men det blir ikke bedre. Har ikke prøvd meg på andr. 9 enda. Noen som har tips??

ps: stort sett viser den bare ca 20-30 opp og ned. Wifi tale virker sporadisk mesn VoLTe okkuperer den plassen uten at det er 4G dekning. :ohmy:

 

Siste sikkerhetsoppdatering var 1 oktober 2018 står det i innstillingene. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Noen flere som av og til får problemer med å registrere trykk på skjermen? Gjelder for eksempel i spørreskjema og sånt. No tips? Nytter heller ikke å restarte mobilen. Har en Sony Compact 2

Du kan prøve å bytte nettleser :)

 

Jeg vil anbefale Mozilla Firefox, om du ikke allerede bruker den.

 

Den gjør det mulig å installere utvidelser/tillegg, alle tillegg er tilgjengelig til mobil også.

 

I tillegg så er Firefox bedre på personvern enn Google.

 

Jeg vil også anbefale å bytte søkemotor til DuckDuckGo, det gir deg personvern og søket er lile bra som Google :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...