Gå til innhold

Ros til forumledelse


Anbefalte innlegg

Så, jeg har vært temmelig kritisk fra tid til annen. Jeg vet godt at jeg kan være vanskelig å ha med å gjøre. Dét har det jo alltid vært grunner til, men jeg har en høy standard både til meg selv og andre, og særlig til ledelse.

 

Så over tid, sjekker jeg ut ledelse og hvordan de operérer, fordi jeg er opptatt av at godhet og sannhet skal komme tydelig frem, og at sarkasme, manipulasjon og usannheter skal motvirkes.

 

Jeg har aldri snakket nedsettende eller frarådet noen når de skriver sannheten. Jeg har kanskje en rar måte å vise det på, men når jeg skriver en "synsing", så er det ofte fordi dét rett og slett er det beste jeg vet i henhold til temaet, og håper og ønsker at noen som virkelig har peiling skal déle det de kan om emnet! Jeg opplever at når jeg gjør det på denne måten, så provoserer jeg ofte frem sannheten fra folk, som i ganske mange tilfeller ville vært stille om emnet. Derfor er jeg ganske aktiv i områder jeg ikke kan så mye om, for det skaper litt liv og røre i områder det ofte er ganske stille i. Folk har nok også lagt merke til, at når noen deler rén kunnskap om et emne jeg er usikker i, så er jeg like takknemlig som jeg er kritisk når noen er motsatt (sarkastiske og trakassérende).

 

Folk burde også ha lagt merke til at jeg er ekstremt omfattende når jeg deler kunnskap om noe jeg faktisk har kunnskap om. Da legger jeg meg i selen og gjør alt jeg kan for å finne ut alt jeg kan om emnet, og blander inn egen erfaring. Jeg forventer ingenting mindre av andre. Det er derfor jeg kan virke litt pressende til andre av og til. Men jeg gjør det alltid uten å være trakassérende, syrlig eller frastøtende.

 

Har vært på en god del forskjellige forum i min tid. Jeg var blant annet moderator på Diablo2.com. Vi hadde sjelden problemer, og når det var noen som skapte bråk, så fikset i 99% av tilfellene en vennlig privat melding hele greia. Hvis noen ikke rettet seg etter et par-tre meldinger, ble de utestengt. Det var en meget, meget enkel prosess, og vi hadde tusenvis av brukere til enhver tid.

 

 

To forum jeg vil trekke frem som verstinger, er Freak.no, og D2jsp.org.

Freak.no proklamérer seg selv som "det mest åpne forumet i Norge" eller lignende. Så, når jeg har  prøvd å diskutére åpent, komme med idéer, åpne opp i fastlåste situasjoner, så blir jeg stengt ned og fortalt at jeg bare "synser". Vel, hva søren er et forum hvis det ikke skal diskutéres teorier, "synses" litt, og deretter finne ut hva sannheten er?? Jeg har konkludért med at dette forumet er drevet på 1) Monetære interesser, og 2) I den interesse at sannheten ikke alltid er ønskelig, fordi jeg tror at politiet har stor overvåkning på denne siden, slik at de -ønsker- at uærlige og kyniske mennesker skal få rom til å poste der, sånn at politiet kan holde oversikt over dem. Dét er derfor jeg tror jeg er blitt utestengt derfra permanent. Moderatorene der tålte også ekstremt lite kritikk.

 

D2jsp er et forum for handling gjennom spillet Diablo 2, og det kan kjøpes valuta (forum gold) for penger. (Dette er IKKE en reklame for det drittstedet). De har et veldig stort og åpent forum, med ganske mange brukere. Men moderatorene der er helt på trynet. De tåler overhodet ikke kritikk, og det verste er, at de som faktisk er mest fulle av dritt og har de mest sarkastiske holdningene, er de som faktisk får mest beskyttelse. Jeg har konkludért med at det dreier seg om korrupsjon, at moderatorene får betalt av disse folkene, som med 99% sikkerhet har monetære interesser av å holde folk som prøver å skape en åpen atmosfære, ute av forumet. Jeg har forøvrig det samme brukernavnet på det forumet som her.

 

På dét forumet, har jeg rapportért antageligvis mange, mange tusen poster av folk som har brutt reglene, og på verre vis enn jeg har, og disse brukerne har ikke fått i nærheten av de reaksjonene som jeg har fått. Dét beviser bare at lederskapet er korrupt.

 

 

 

Så, med alt dette, vil jeg bare si at på dette forumet, er jeg ekstremt imponert over lederskapet. Ingenting er perfekt eller vil bli perfekt, men det er lov å jobbe mot det. Jeg vet igjen at jeg ikke er perfekt, men jeg vil utlimat bare ha frem sannhet og rene, ærlige svar, så alle kan lære best mulig, kollektivt.

Så jeg oppfordrer dere til å fortsette å jobbe mot det! Ikke vær redd for å være vennlige fremfor autoritære! Man kommer lenger med honning enn med eddik! Dette forumet har potensiale til å bli Norges største semi-anonyme forum. Det er veldig mange ærlige og gode folk her!

 

Jeg vet ikke hva eiernes ambisjoner er, men hvis det holdes på et igjen, semi-folkelig nivå, så har det potensiale til å bli Norges største, dét er min mening. Hold monetære interesser mest mulig utenfor! Det store ultimate målet mener jeg bør være: Ikke mist den folkelige sjela!!

 

 

Bare en liten "moral-boost" fra min side :) Dere gjør en god jobb!!

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vi moderatorer, administratorer og veiledere jobber aktivt for at alle skal føle seg velkommen.

 

Jeg vil takke for fine ord og si takk for bidragene du og alle andre brukere kommer med.

Lenke til kommentar

Jeg vil også slenge meg på med ros til moderator, spesielt en ved navn Øystein. Var en tråd på helse, hvor TS glemte av å svare med "post som anonym". Jeg og Buffy siterte hen (TS) med brukernavnet, delen som avslører brukernavn ble fjernet i samtlige innlegg av Øystein (moderator) Kunne nok ha redigert bort selv på mine poster men tanken slo meg faktisk ikke. Godt med våken og flink moderator. Jeg så det nå nylig og ville rose.

 

Ellers må jeg også rose moderatorer for å ta tak i alle rapporteringene mine (ikke så mange akkurat, men allikevel), og ofte kjapt.

 

jeg synes også dere klarer balansegangen mellom å fjerne ting som skal fjernes og ha stor takhøyde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har også en positiv opplevelse av forumledelsen jeg ønsker å trekke frem.

 

Skulle bytte nick en gang og var litt rask på labben. Trodde jeg måtte bekrefte brukernavn og passord først siden browser hadde fylt ut e-post og psssord automatisk i skjemaet. Trykket på OK/Neste og ser med skrekk på at nicket mitt nå er min fulle e-postadresse med fornavn.etternavn@....

 

Siden jeg setter pris på anonymiteten min på forumet var dette litt krise. Spesielt siden man ikke har lov til å endre nick mer enn så og så ofte slik at jeg ikke kunne rette opp i fadesen.

 

Tok kontakt med moderator og selv om det var midt på natten var nicket mitt tilbakeført på minutter, inkludert «sensurering» av nick history.

 

Til å bøye seg i støvet av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil også slenge meg på med ros til moderator, spesielt en ved navn Øystein. 

 

Han er administrator og innholdsansvarlig, men ja, han gjør absolutt en god jobb! :)

 

Det er viktig å rapportere innlegg og innhold man mener bryter med retningslinjene. Når dere gjør dette hjelper dere mer enn dere tror. Vår jobb her på forumet krever også litt hjelp fra dere, og det skal mange av dere ha skryt for å faktisk gidde å gjøre. 

 

Igjen må jeg si tusen takk for fine ord, jeg blir rørt når jeg leser så fine innlegg. ❤❤

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Han er administrator og innholdsansvarlig, men ja, han gjør absolutt en god jobb! :)

 

Det er viktig å rapportere innlegg og innhold man mener bryter med retningslinjene. Når dere gjør dette hjelper dere mer enn dere tror. Vår jobb her på forumet krever også litt hjelp fra dere, og det skal mange av dere ha skryt for å faktisk gidde å gjøre.

 

Igjen må jeg si tusen takk for fine ord, jeg blir rørt når jeg leser så fine innlegg. ❤❤

Takk for presiseringen, er ikke alt jeg ser når er på forumet på mobilen. Uansett videreformidle det!

 

Jeg kunne nok ha vært mer proaktiv med rapportering da jeg støtt og stadig observerer trolling, flaming og personangrep på forumet, på noen subforum mer enn andre. Føler det kan være mye av tonen "du må få deg baller og få perspektiv". Å få hardere hud og perspektiv er absolutt sunt, men budskapet kan absolutt formidles på en ydmyk måte hvis man svarer en TS, enn å snakke generelt. Jeg prøver stadig å gå i meg selv og prøve å forbedre meg selv, så da forventer jeg det av andre medbrukere og. Har tillit til at moderatorene ser en del av det jeg ikke rapporterer og det er andre våkne medbrukere.

Jeg bruker ofte å trekke meg ut av slike destruktive diskusjoner selv og så må jeg også sette grenser for meg selv. Men vi bør alle sammen dra lasset uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi ønsker alltid å gjøre forumet bedre, og da tas både kritikk og ros godt i mot. Man skal heller ikke være redd for å komme med negativ kritikk, da det gjerne er den vi kan lære av og forbedre oss på.

 

Mye av æren skal gå til våre frivillige moderatorer, som bruker sin fritid på å gjøre forumet bedre for alle. Jeg er ganske sikker på at vi har Norges beste moderatorgruppe. 

 

/ Øystein

Innholdsansvarlig, Diskusjon.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...