Gå til innhold

TEST: Get BoX


Anbefalte innlegg

Men hvorfor bruke tid på å aktivt ta opp og ha en aktiv PVR bruk når alle opptakene er utenfor din kontroll.

Flere fikk ikke engang avslag på månedsprisen selv om boksen hadde vært inne til "reparasjon" i hele perioden. Og selv etter langt mer enn 3 returer var ikke produktet funksjonelt og i nærheten av det selskapene brukte i markedsføringen. I min bok slikt ikke bare dårlig kundeservice - det ER svindel.

 

Har ikke opplevd at opptak hos Canal digital er borte, selv på vår dekoder som har stått uten abonnement i to år nå. Nettskyen er jeg enig i er verdiløs dom sted å ha "opptak".

 

Vi har hatt mareritt med Altibox i mer enn halvt år. Masse trøbbel med ustabilitet m.m. De gidder heller ikke gi kompensasjon. Alle som leverer over kabel vet at de har monopol og kunden ikke kan velge annet. Dermed kan man levere middelmådig service. Det samme gjelder internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse



 



 



- Jeg har veldig lyst til å si meg enig i mye av det du sier her, men det er en ting som du ikke tar/tok høyde for...
Og det er at det var og fortsatt er rettigheter angående slikt som opptak.
Eller koppiering for å si det på den måten.

Problemet er at for rettighetsinnhaverne så er det tilnærmet en praktisk umulighet å sjekke slikt når det foregår offline.
Det gjorde det den gang da VHS var populært og slik er det fortsatt med tanke på DVD og Blu-Ray.

Det er da ikke uten grunn til at rettighetsinnhaverne nå sattser så stort på strømming og skylagring.
I et desperat håp om å få en viss grad av kontroll...


 

 
 

Sålenge en ikke eier opptakene så er PVR opptak verdiløse i mine øyne.
Dette løser entusiaster via pc idag.
Men det er et svært begrenset marked for nettopp entusiaster.
Alle andre mister jo sine opptak hvem dag som helst. 
 
Når det gjelder VHS opptak så ble det i sin tid innført kompanserende avgifter på alt fra VHS spillere, VHS kassetter, lydutstyr osv for å kompensere bransjen for kopiering.
Meg bekjent er ikke disse avgiftene fjernet så da kan bransjen ta seg en bolle for min del.
Jo værre de gjør trivielle ting som å faktisk eie programmer kundene betaler for jo flere tror jeg tyr til alternative kilder for underholdning. 
 
Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, jeg trenger ikke opptak av noe random greier fra BBC, fransk TV eller NRK.
Men det er faktisk endel som gjør det.
Og de burde få beholde sine opptak også fremover.
Det aller meste som sendes over eter'n eksisterer allerede i digitale kopier i 100% kvalitet på servere maskiner rundt om i de tusen hjem.
Så la nå de som fortsatt betaler for linjær TV og som faktisk er med å betale lønna til bransjen ha noen fordeler. 
 
Kontroll over digitale kopier får jo bransjen aldri uansett. 


 

 


- Ja, jeg husker godt da de innførte disse avgiftene...
Det var mange misfornøyde forbrukere rundt omkring.

Det overrasket faktisk at disse avgiftene ikke ble større med tanke på hvor mye rettighetsinnhaverne hyler på Millard-tap.

Konspetet "Kontroll" er det ultimate paradokset i mediaverdenen.

Innenfor lovlige rammer så lever den gjevne forbruker under den illusjonistiske oppfattning at dem har kontrollen.

Når det kommer til forbrukerne som tar loven i egne hender så er det paradoksalt nok rettighetsinnhaverne som lever under den illusjonistiske oppfattning at dem har kontrollen.

Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å være...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd at opptak hos Canal digital er borte, selv på vår dekoder som har stått uten abonnement i to år nå. Nettskyen er jeg enig i er verdiløs dom sted å ha "opptak".

 

Vi har hatt mareritt med Altibox i mer enn halvt år. Masse trøbbel med ustabilitet m.m. De gidder heller ikke gi kompensasjon. Alle som leverer over kabel vet at de har monopol og kunden ikke kan velge annet. Dermed kan man levere middelmådig service. Det samme gjelder internett.

 

 

Flaks for deg kanskje? Andre som har sagt opp avtalen med CD har opplevd at CD fjernsletter opptakene, og når de kontakter kundeservice for å sjekke hvorfor de ikke kan se opptak får de beskjed om at de blir slettet grunnet rettigheter. Er både blogger og foruminnlegg på dette så bare å google. 

Lenke til kommentar

Har nu fått den nya boxen i hus och hittils är det mest positivt. Saknar dock att kunna välja 720p eller 1080i som förr, plus att jag saknar att manuellt kunna välja koax eller RJ45. Rj45 är default, men jag vill helst ha TV över koax. I dom fallen måste man kontakta GET så de ändrar. Alltså ingenting vi själva kan göra.

Lenke til kommentar

I anmeldelsen sies det "Hadde det ikke vært for at kringkastet TV fortsatt gir noen fordeler sammenliknet med strømme-TV hadde vi nok sagt at du like godt kunne skaffet deg en vanlig strømmeboks og installert Gets app i stedet for å betale 49 kroner i måneden i uendelig tid til Get for leie av Get BoX."

 

Men må man ikke ha TV-pakke fra Get for å kunne bruke Get TV-appen da? Og har man TV-pakke må man vel betale for en dekoder uansett? Eller kan man ha TV-pakka uten dekoder?

 

Og kan man ta opp med Get TV-appen? Og vil man i så fall måtte betale 99,- måneden for skylagring?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...