Gå til innhold

Hjelp med vannkjøling av pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du custom loop for både skjermkort og CPU? I så fall må du først bestemme deg for hvilket skjermkort du skal ha, ellers kan man ikke plukke deler.

 

Uansett - Det vil koste mer enn 1500. Og du ønsker ikke "så billig som mulig" på dette, iallfall ikke med tanke på pumpa. Radiator og vifter bør også ha en viss kvalitet.

 

Si f.eks

 

D5 pumpe/tank combo med brankett for vertikal montering på radiator: 1600 kroner

Techbay xtreme 3*120*45 radiator 800 kroner

8 barrow nipler, 2 meter EK ZMT slange og 2 liter EK klar kjølevæske: 850 kroner

3 gode 120 mm vifter: Noctua nf-f12 chromax black: 750 kroner

 

Da er du på 4000 kroner. Dette er før noen vinkler - vinkler er kjekt for å gjøre det enklere å legge sløyfa. Det er heller ingen drenering med her, dette vil komme i tillegg.

Tok med 2 meter slange og 2 liter væske, dette er mer enn du trenger med alltid greit å ha litt liggende.

 

Så kommer blokkene. Skal du ha EK blokker så er du på fort 800 + 1000 for CPU + GPU. Du kan finne billigere Barrow deler, men du må mulig bestille fra utlandet da.

 

Nå - Du kan gjøre dette billigere ved å velge kjipere pumpe, vifter osv .. Men da mister du effekt og mye av poenget. Luftkjøling er definitivt bedre enn dårlig vannkjøling.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nei det er helt greit.

Men jeg ville heller ikke betalt for en aio så lenge man får luftkjølere som yter like bra, bråker mindre, er mer driftssikre og koster mindre.

 

Dessuten så nevnte jo TS skjermkort i førstepost, så da er det meste av aio utelukket.

 

Edit

Men hvis det er aio der er snakk om til et core P3 så kan man vel se etter 360 radiator for å fylle ut, f.eks cooler master 360r. Så får man RGB puke også hvis det er det man ønsker.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nei det er helt greit.

Men jeg ville heller ikke betalt for en aio så lenge man får luftkjølere som yter like bra, bråker mindre, er mer driftssikre og koster mindre.

 

Dessuten så nevnte jo TS skjermkort i førstepost, så da er det meste av aio utelukket.

Er enig i at luft er en god del bedre hvis man har god luftflyt :p bruker selv en dark rock pro 4 etter at min h115i døde.

Vet ikke hva han spurte om først men etter redigeringen så står det maks 1500 og siden han spør etter vann så.. lista jeg opp aio :p

Dog så ville jeg heller kjøpt en DRP4 >.< gud å stille den

Lenke til kommentar

Tror Jay har testet de nye "black" besilent kjøleren til Ryzen, fikk bra resultater enn stock kjøleren. Kanskje det er noe han kunne tenkt seg?

Den Jay testet er Bequiet! sin Dark Rock Pro 4. Samme kjøler som Rajak og Dubious snakker om. Jeg har den selv og angrer ikke på kjøpet. Eneste jeg hører fra pcen nå er strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...