Gå til innhold

Bose-eiere hevder oppdatering ødela støydempingen i QC35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

"Bose-problemet dukker for øvrig opp helt på samme tid som Bose slipper sine nye hodetelefoner med støydemping på markedet."

 

Nei, du og du så convenient.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Her fikk lyden en annen pip.

For ikke å si beleilig.

Hjelper ikke med støydemping når ikke lyden er god.

Beleilig var ordet jeg søkte etter! Takk.

Lenke til kommentar

"Bose-problemet dukker for øvrig opp helt på samme tid som Bose slipper sine nye hodetelefoner med støydemping på markedet."

 

Nei, du og du så convenient.

 

Tviler på at Bose er særlig interessert i masse klager på QC35 samtidig med at de lanserer ny modell. Ikke akkurat god reklame for de som skal velge mellom Bose og Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal trekke tinfoliehatten ganske så langt nedover hodet for å innbille seg at dette er med overlegg. Tror folk virkelig at om eksisterende brukere oppdaterer sine Bose QC35 II og plutselig opplever at ANC er merkbart dårligere så går det rett og bestiller den helt nye modellen fra samme produsent? Alvorlig talt... Bose har da absolutt ingenting å tjene på dette. Det skaper bare dårlig PR, misfornøyde kunder osv.. Og det genererer svært sjeldent noe mersalg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Man skal trekke tinfoliehatten ganske så langt nedover hodet for å innbille seg at dette er med overlegg. Tror folk virkelig at om eksisterende brukere oppdaterer sine Bose QC35 II og plutselig opplever at ANC er merkbart dårligere så går det rett og bestiller den helt nye modellen fra samme produsent? Alvorlig talt... Bose har da absolutt ingenting å tjene på dette. Det skaper bare dårlig PR, misfornøyde kunder osv.. Og det genererer svært sjeldent noe mersalg..

Jeg må understreke at min kommentar var ironisk ment, noe som kanskje ikke kommer frem. Det jeg dog vil poengtere er at jeg synes det er påfallende (og svært irriterende) hvor ofte det viser seg at slike oppdateringer fører til problemer. Jeg har selv qc35 og har bestemt meg for å ikke oppdatere før lenge etter hver oppdatering kommer, nettopp av frykt for et dårligere produkt.

Lenke til kommentar

Rtings.com mener å kunne dokumentere at støykanselleringen ble noe redusert med nyeste firmware:

 

Update 06/21/2019: After multiple online reports of the ANC being worse after the 4.5.2 software update, we retested our unit. The ANC is indeed slightly worse by about 4dB in the bass and mid ranges. The score and text have been adjusted.

 

https://www.rtings.com/headphones/reviews/bose/quietcomfort-35-ii-qc35-ii-wireless-2018

 

Jeg tror personlig ikke på at Bose har gjort dette med overlegg, men det er jo uheldig av dem å lansere oppdateringer som forringer kvaliteten på produktet fremfor å forbedre det. Jeg har de originale Bose QC35 fra 2016 og har ikke merket noe særlig degradering selv om det har vært påstander før om at nye versjoner av programvaren har degradert ANC'en noe. Det som gjorde støykanselleringen merkbart bedre for min del var da jeg bytte til nye øreputer i vinter siden de originale begynte å gå i oppløsning og slitasje på de gamle øreputene førte til at de ikke isolerte like godt rundt ørene lenger.

Lenke til kommentar

Bose er et veldig useriøst firma, og har aldri hatt gode produkter. Overrasker ikke uansett hva årsaken er.

Foretok nettopp en oppdatering selv og jeg forstår hvorfor folk klager. Tenkte jeg skulle prøve for å se hvor ille det faktisk var, angrer nå. Og ikke kan jeg nedgradere gjennom Bose sine sider heller...

Lever innenfor forbrukerkjøpsrett og krev nytt produkt. Så gjør du det samme nok ganger til at du får deg noe annet. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...