Gå til innhold

Fersk undersøkelse: Ett av tre barn sier at foreldrene deler bilder av dem uten lov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt uinteressant. Mine barn synes også jeg ikke skal få gå inn på rommet deres uten lov, sjekke leksene deres eller høre med foreldrene til vennene deres hva de driver med sammen. Å være forelder er å ta beslutninger for barna dine.

 

Hvor går grensen for hvilke beslutninger du kan ta på vegne av barna dine, eller kan du bestemme og overstyre alt helt til de er 18?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt uinteressant. Mine barn synes også jeg ikke skal få gå inn på rommet deres uten lov, sjekke leksene deres eller høre med foreldrene til vennene deres hva de driver med sammen. Å være forelder er å ta beslutninger for barna dine.

Barn har faktisk en rett til privatliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt uinteressant. Mine barn synes også jeg ikke skal få gå inn på rommet deres uten lov, sjekke leksene deres eller høre med foreldrene til vennene deres hva de driver med sammen. Å være forelder er å ta beslutninger for barna dine.

...men det der er jo ikke en beslutning FOR barna. Det er noe man gjør MOT barn. FOR seg selv.

 

Barn skal ha privatliv, og det betyr også at foreldre ikke skal ha full oversikt over alt de gjør. Langt mindre filme/fotografere og legge det ut på nett mot barnas ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Helt uinteressant. Mine barn synes også jeg ikke skal få gå inn på rommet deres uten lov, sjekke leksene deres eller høre med foreldrene til vennene deres hva de driver med sammen. Å være forelder er å ta beslutninger for barna dine.

Barn har faktisk en rett til privatliv.

Hadde vi fulgt logikken din opp i "hierarkiet" av samfunnet, så burde ikke regjeringer i samtlige land drive med avlytting mot terror, spionasje etc. Men akkurat som denne overvåkningen ikke er total og har saklige grunner og er i borgernes interesse, så er det i barnas interesse at foreldrene deltar aktivt i oppdragelsen, inkl å "snoke" i deres ting om de liker det eller ei.

Å legge ut bilder/videoer er da en helt annen sak igjen.

Endret av nessuno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Helt uinteressant. Mine barn synes også jeg ikke skal få gå inn på rommet deres uten lov, sjekke leksene deres eller høre med foreldrene til vennene deres hva de driver med sammen. Å være forelder er å ta beslutninger for barna dine.

...men det der er jo ikke en beslutning FOR barna. Det er noe man gjør MOT barn. FOR seg selv.

 

Barn skal ha privatliv, og det betyr også at foreldre ikke skal ha full oversikt over alt de gjør. Langt mindre filme/fotografere og legge det ut på nett mot barnas ønsker.

Men man kan si det samme til barna om bilder av foreldre og familie som de legger ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...